Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.authorNota, Josef
dc.date.accessioned2021-12-08T09:01:43Z
dc.date.available2021-12-08T09:01:43Z
dc.date.issued2014
dc.date.submitted2014-07-18
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/31554
dc.description.abstractDisertační práce s názvem Dialogické jednání jako možnost rozvoje osobnostních dispozic učitele je zaměřena na specifika a možnosti psychosomaticky orientované disciplíny Dialogické jednání s vnitřním partnerem v přípravě budoucích učitelů. Tato disciplína je pedagogikou toho, jak zkoumat v experimentálních podmínkách fenomén samomluvy. Východiskem pro naznačený přístup je zaměření na osobnost studenta učitelství a kultivace jeho sebereflexe cílem je získání profesní role se zachováním autorského přístupu a autenticity v jednání. Cílem disertační práce je hlubší porozumění pedagogice psychosomatických disciplín na půdě Katedry pedagogiky a psychologie, což je pro mou asistentskou zkušenost zásadní. Výchozím bodem práce je hledání východisek pro osobnostně orientovanou přípravu budoucích učitelů a nahlížení na její specifika optikou i jiných, osobnostně orientovaných programů. V další části je disciplína Dialogické jednání popisována ze studentské a posléze asistentské výzkumné pozice a hledány opěrné body pro objevování tzv. psychosomatické kondice. Po zacílení na specifika psychosomatické přípravy budoucích učitelů na Katedře pedagogiky a psychologie Jihočeské univerzity je pozornost věnována otázkám po možnostech exportování Dialogického jednání. Z důvodů dosud neuchopené metodologie analýzy videozáznamů z disciplíny bylo dále nutností popsat základní východiska pro další výzkumnou práci. Empirická část je věnována vytváření typologií ze studentských písemných sebereflexí. Cílem je formulace asistentské zkušenosti. Interpretace výsledků vede k závěrům po nutnosti diferencovat písemné pedagogické sebereflexe od písemných pedagogických reflexí, běžně popisovaných jako zpětná vazba.cze
dc.format176 s. (371 000 znaků).
dc.format176 s. (371 000 znaků).
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectosobnostcze
dc.subjectsebereflexecze
dc.subjectkompetencecze
dc.subjectprofesní identitacze
dc.subjectpsychosomatikacze
dc.subjectautenticitacze
dc.subjectautorský přístupcze
dc.subjecthraní rolícze
dc.subjectDialogické jednání s vnitřním partneremcze
dc.subjectpersonalityeng
dc.subjectself-reflectioneng
dc.subjectcompetenceeng
dc.subjectprofessional identityeng
dc.subjectpsychosomaticeng
dc.subjectauthenticityeng
dc.subjectauthorial approacheng
dc.subjectrole-playingeng
dc.subjectActing with the Inner Partnereng
dc.titleDialogické jednání jako možnost rozvoje osobnostních dispozic učitelecze
dc.title.alternativeActing with the Inner Partner as a Way to Develop Teacher's Personal Dispositionseng
dc.typedisertační prácecze
dc.identifier.stag40173
dc.description.abstract-translatedDissertation thesis Acting with the Inner Partner as a Way to Develop Teacher's Personal Dispositions focuses on specifics of a psychosomatic discipline called Acting with the Inner Partner, in professional training of future teachers. This discipline represents the pedagogy of experimenting with the phenomenon of self-speech in experimental conditions. The emphasis is on the personality of future teachers, as well as on cultivation of their self-reflection. This should lead to a becoming a professional teacher with an authorial approach and authentic acting. The objective of the dissertation thesis is a deeper understanding of psychosomatic disciplines pedagogy, whereas my very own teaching experience at The Department of Psychology and Pedagogy is essential. Specifics of future teachers' personal preparation in the view of psychosomatic disciplines, represents the basic part of this work. Another part focuses on the experience with Acting with the Inner Partner, at first described by a student and later by an assistant (lecturer) and researcher. Common features of so called psychosomatic condition are discovered. The author also searches the possibility of exporting Acting with the Inner Partner out of the Department of Pedagogy and Psychology at South Bohemia University. As the methodology of video recording analysis has not been accomplished yet, the starting points for further research are described. The empirical part focuses on typology documented on students' written self-reflections. The objective is to describe the assistant's experience. The interpretation of the research results shows the need to distinguish between the terms 'written teaching self-reflections' and 'written teaching reflections, commonly described as feedback.eng
dc.date.accepted2014-09-25
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePedagogická psychologiecze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-namePh.D.
dc.thesis.degree-programPsychologiecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeChrz, Vladimír
dc.contributor.refereeŠvec, Vlastimil


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam