Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorVaněk, Jan
dc.contributor.authorHořká, Vlasta
dc.date.accessioned2021-12-08T09:24:37Z
dc.date.available2021-12-08T09:24:37Z
dc.date.issued2015
dc.date.submitted2014-12-17
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/31625
dc.description.abstractV úvodu této bakalářské práce autorka osvětlí pohnutky výběru svého tématu, které se věnuje přínosu podpory tvořivosti v průběhu rozhovorů s dětmi, prostřednictvím keramické hlíny, jako součásti růstu osobnosti a přípravy na školu, především u předškolních dětí. V teoretické části se nejprve dotkne vývojových teorií dětí předškolního a mladšího školního věku, poté poukáže na specifika předškolního vzdělávání a důležitost osobnosti pedagoga s důrazem na efektivní komunikaci. Dále vysvětlí faktory facilitující a blokující tvořivost. V neposlední řadě se bude věnovat keramice, jako prostředku tvořivosti. Tuto část uzavírá malou ukázkou uměleckých artefaktů, jako možnosti inspirace pro tvorbu dětí. V praktické části autorka vysvětlí hlavní cíl tohoto výzkumu a tím je hledání komunikační strategie při reflexi fází rozhovorů s předškolními a mladšími školními dětmi v průběhu tvořivých výtvarných aktivit s keramickou hlínou. Jejím osobním cílem je dále nalezení optimálního tematického programu pro keramický kroužek včetně zapojení rodičů dětí a nabídnutí doplňkového projektu keramického tvoření předškolním dětem do mateřské školy, k završení jejich vzdělávání v integrovaných blocích. Jako výzkumný soubor si autorka zvolila děti předškolního a mladšího školního věku, které navštěvují kroužek keramiky v místní ZUŠ (Základní umělecké škole), který vede již deset let. Realizace výzkumu obsahuje ukázku a reflexi rozhovorů s dětmi. Na závěr autorka zařadila celkové hodnocení. Program byl sestaven tak, aby přispěl k rozvoji schopností a dovedností dětí, s přihlédnutím k dětmi preferovaným tematům. Ukázku některých postupů činností, které byly realizovány v keramickém kroužku včetně kooperace rodičů, ale i v mateřské škole, uvádí autorka v příloze a praxí ověřené výsledky vyvozuje v závěru bakalářské práce.cze
dc.format114 s.+ 9 s. příloh
dc.format114 s.+ 9 s. příloh
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectPředškolní děticze
dc.subjectmladší školní věkcze
dc.subjectkeramický kroužekcze
dc.subjectkeramikacze
dc.subjectkomunikace s dětmicze
dc.subjecttvořivostcze
dc.subjectPre-school childreneng
dc.subjectyoung school-ageeng
dc.subjectceramics clubeng
dc.subjectceramicseng
dc.subjectcommunication with childreneng
dc.subjectcreativityeng
dc.titleReflexe fází rozhovorů s předškolními a mladšími školními dětmi, v průběhu tvořivých výtvarných aktivit s keramickou hlínou.cze
dc.title.alternativeReflection of phases of interviews with preschool and younger school children, during the creative art activities with ceramic clay.eng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag33600
dc.description.abstract-translatedThe author will first introduce the reason she had chosen her topic, which is focused on using clay as the mean of promoting creativity while interviewing children, this is to help personality growth and preparation to enter school in preschool children. In the theoretical part the author will touch on some developmental theories of preschool and younger school-age children, followed by pointing out the specifics of pre-school education and the importance of an educator's personality with regards on effective communication. The factors that facilitate and block creativity will also be discussed within this section together with the topic of ceramics as a mean of creativity formation. This section will be concluded by a small sample of artefacts that may be used as an inspiration for children's art creation. In the practical part of this paper the author will explain the main aim of her research which is looking for a communicative strategy of the reflection on the phases of an interview with children of pre-school and young school age during creative activities using clay. Her personal goal is then to find an optimal thematic programme for ceramic activities club with the participation of children and their parents and propose a supplementary project of ceramic club for pre-school children in a nursery school to help them to complete their education in integrated blocks. The participants were pre-school and young school-age children of a ceramic club that the author has been running for ten years. The realization of this research includes an illustration and a reflexion of the interview with children. In the final part the author has included an overall assessment. The programme was developed in such a way that it would contribute to a development of a child's abilities with regards to their preferred topics of discussion. Some examples of the procedures implemented in the ceramics club including cooperation of the parents and in the nursery school are listed in the appendix and the results based on practical application are drawn in the conclusion of this paper.eng
dc.date.accepted2015-02-12
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství pro mateřské školycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam