Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKressa, Jiří
dc.contributor.authorJindrová, Martina
dc.date.accessioned2021-12-08T09:24:39Z
dc.date.available2021-12-08T09:24:39Z
dc.date.issued2015
dc.date.submitted2015-04-17
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/31631
dc.description.abstractPráce si klade za cíl objasnit hodnoty dospívajících dívek, které vyrůstají ve výchovném ústavu. V první, teoretické části práce jsme nejprve představili historický vývoj termínu hodnot a jejich vztah k jednání. Hodnoty jako určité formy jednání jsme dále zkoumali prostřednictvím pojmu mravnosti, normy, zvyku a mravního uvědomění. Tato analýza nám následně umožnila vymezit důležitost pojmu hodnoty pro pedagogiku jako praktické vědy, která se snaží dívkám vštěpit určitý společenský konsensus. V závěru teoretické části jsme se snažili definovat adolescentní mládež, která je jednou ze skupin nejvíce ohrožených poruchami jednání. Na závěr teoretické části jsme vymezili termín výchovného ústavu. V praktické části jsme provedli rozbor rozhovorů, které jsme na téma hodnot vedly s dívkami a pedagogickými pracovníky výchovného ústavu. Zde jsme se zabývali konkrétními hodnotami jako je zdraví, rodina, práce, peníze atd. Ukázalo se, že dívky v rozhovorech formulují ocenění žádaných hodnot, avšak dle slov pedagogických pracovníků tak ve skutečnosti nejednají. Díky rozhovorům se ukázala jasná diskrepance mezi přijímanými normami a mravním uvědoměním u zkoumaných dívek.cze
dc.format58 s. (94 974 znaků)
dc.format58 s. (94 974 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjecthodnotacze
dc.subjectvýchovný ústavcze
dc.subjectdelikventní mládežcze
dc.subjectmoral valueeng
dc.subjecteducational instituteeng
dc.subjectdelinquent adolescentseng
dc.titleHodnotová preference dívek ve výchovném ústavu v Jindřichově Hradcicze
dc.title.alternativePreference of values of girls in educational institute in Jindřichův Hradeceng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag33662
dc.description.abstract-translatedThis work aims at clarifying the value system of teenage girls that are living in educational institute. In the first, theoretical part of the work we presented the historical development of the term value and its relationship to behaviour. The value as a specific form of behaviour we further clarify thanks to terms morality, norm, habit and moral conscience. This analysis enabled us to stress the importance of the term value for pedagogy which is striving to teach girls the consensus of society. Furthermore, we tried to give a definition of teenagers who are one of the most endangered people in terms of behavioural problems. Finally, we clarified the term of educational institute. In the practical part of work we analysed the conversations that we had conducted with teenage girls and pedagogic workers from educational institute on matter of values. Here we looked into the concrete values such as health, family, work, money etc. This conversation showed that girls express the understanding of required values but according to the pedagogic workers they are not actually action according to these values. Thanks to these conversations we discovered a gap between the accepted systems of values and actually formed moral consciousness of girls.eng
dc.date.accepted2015-05-12
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSociální pedagogikacze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam