dc.contributor.advisor | Fantyš, Tomáš | |
dc.contributor.author | Braunová, Kateřina | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T09:25:08Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T09:25:08Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.date.submitted | 2015-04-30 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/31679 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce se zabývá problematikou volného času v souvislosti s vybranými subkulturami mládeže. Teoretická část vymezuje základní pojmy, jako jsou kultura, subkultura, mládež a dále přibližuje oblasti, které s daným tématem souvisí. Představuje například problematiku volného času a vliv pedagogů, kteří se podílejí na podobě volnočasových aktivit a mohou svým přístupem působit na rozvoj jedince. Tato část dále popisuje teorie pojednávající o subkulturách mládeže a stručně charakterizuje vybrané subkultury mládeže. V neposlední řadě vymezuje pozitivní aspekty, či naopak rizika spojovaná se subkulturami mládeže.
V praktické části jsou pomocí kvalitativního výzkumu získána data z polostrukturovaných rozhovorů, která zprostředkovali jednotliví zástupci vybraných subkultur. Sebraná data jsou následně okomentována v interpretační části tohoto oddílu. | cze |
dc.format | 50 s. | |
dc.format | 50 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | subkultury mládeže | cze |
dc.subject | volný čas | cze |
dc.subject | mládež | cze |
dc.subject | vrstevnické skupiny | cze |
dc.subject | youth subcultures | eng |
dc.subject | spare time | eng |
dc.subject | youth | eng |
dc.subject | peer groups | eng |
dc.title | Problematika volného času s přihlédnutím ke specifickým subkulturám mládeže | cze |
dc.title.alternative | Problems of leisure time taking account of the specific subcultures of youth | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 34492 | |
dc.description.abstract-translated | Theme of thesis is problematics of spare time related with specific youth subcultures. Theoretical part specifies basic concepts such as culture, subculture or youth and also introduces areas which are related with the topic. For example problematics of free time and influence of teachers, who are creating spare time activities and can influence development of individual, are introduced. Next part describes theories of youth subcultures and briefly describes chosen subcultures. Last but not least positive aspects and risks connected with youth subcultures are described.
Practical part presents data from qualitative research from semistructured interviews which were provided by representatives of chosen subcultures. Collected data are afterwards commented in interpretative part of this section. | eng |
dc.date.accepted | 2015-05-29 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Zu-SVu | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |