dc.contributor.advisor | Pimingsdorfer, Thomas | |
dc.contributor.author | Bartáková, Stanislava | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T09:25:58Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T09:25:58Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.date.submitted | 2015-04-29 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/31737 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce, která je rozdělena na teoretickou a praktickou část, se zabývá nejčastějšími morfosyntaktickými chybami českých mluvčích v německy psaném textu. Teoretická část vysvětluje hlavní pojmy, jako je chyba nebo kontrastivní lingvistika, kategorizuje chyby a uvádí příčiny vzniku chyb. Stěžejní část práce však tvoří korpusová analýza textů napsané českými žáky. Jejich chyby jsou zde analyzovány, srovnávány mezi sebou a hlavně se práce snaží uvést příčiny daných chyb. Grafy ukazují vývoj chyb v jednotlivých stádiích učení se němčiny. Poslední částí je malý dotazník, který zkoumá povědomí učitelů o častých chybách a jejich korektuře. | cze |
dc.format | 59 s. (88 095 znaků) | |
dc.format | 59 s. (88 095 znaků) | |
dc.language.iso | de | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | chyba | cze |
dc.subject | korpusová analýza | cze |
dc.subject | interference | cze |
dc.subject | intraference | cze |
dc.subject | korektura chyb | cze |
dc.subject | mistake | eng |
dc.subject | error | eng |
dc.subject | corpus analysis | eng |
dc.subject | interference | eng |
dc.subject | intraference | eng |
dc.subject | mistakes correction | eng |
dc.title | Morphosyntax-Fehler tschechischer Deutschlernender bei der schriftlichen Textproduktion - eine quantitative und qualitative Korpusanalyse. | cze |
dc.title.alternative | Typical grammar errors in text production committed by Czech learners of German-as-a-Foreign-Language - a quantitative and qualitative corpus analysis. | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 36560 | |
dc.description.abstract-translated | This thesis is divided into two parts a theoretical and a practical one. The main topics of the thesis are the most common grammar mistakes of Czech pupils who learn German as a foreign language. The theoretical part explains terms such as mistake, error or contrastive linguistics, categorizes the errors and presents the reasons for those errors. The main part consists of a corpus analysis of texts written by Czech learners. Their errors are analysed, compared and explained. Graphics show the development of those errors in different learning process stages. Last but not least a questionnaire to explore the teachers' awareness of those errors and their correction will be provided. | eng |
dc.date.accepted | 2015-05-29 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | AJu-NJu | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |