Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorPimingsdorfer, Thomas
dc.contributor.authorBartáková, Stanislava
dc.date.accessioned2021-12-08T09:25:58Z
dc.date.available2021-12-08T09:25:58Z
dc.date.issued2015
dc.date.submitted2015-04-29
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/31737
dc.description.abstractBakalářská práce, která je rozdělena na teoretickou a praktickou část, se zabývá nejčastějšími morfosyntaktickými chybami českých mluvčích v německy psaném textu. Teoretická část vysvětluje hlavní pojmy, jako je chyba nebo kontrastivní lingvistika, kategorizuje chyby a uvádí příčiny vzniku chyb. Stěžejní část práce však tvoří korpusová analýza textů napsané českými žáky. Jejich chyby jsou zde analyzovány, srovnávány mezi sebou a hlavně se práce snaží uvést příčiny daných chyb. Grafy ukazují vývoj chyb v jednotlivých stádiích učení se němčiny. Poslední částí je malý dotazník, který zkoumá povědomí učitelů o častých chybách a jejich korektuře.cze
dc.format59 s. (88 095 znaků)
dc.format59 s. (88 095 znaků)
dc.language.isode
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectchybacze
dc.subjectkorpusová analýzacze
dc.subjectinterferencecze
dc.subjectintraferencecze
dc.subjectkorektura chybcze
dc.subjectmistakeeng
dc.subjecterroreng
dc.subjectcorpus analysiseng
dc.subjectinterferenceeng
dc.subjectintraferenceeng
dc.subjectmistakes correctioneng
dc.titleMorphosyntax-Fehler tschechischer Deutschlernender bei der schriftlichen Textproduktion - eine quantitative und qualitative Korpusanalyse.cze
dc.title.alternativeTypical grammar errors in text production committed by Czech learners of German-as-a-Foreign-Language - a quantitative and qualitative corpus analysis.eng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag36560
dc.description.abstract-translatedThis thesis is divided into two parts a theoretical and a practical one. The main topics of the thesis are the most common grammar mistakes of Czech pupils who learn German as a foreign language. The theoretical part explains terms such as mistake, error or contrastive linguistics, categorizes the errors and presents the reasons for those errors. The main part consists of a corpus analysis of texts written by Czech learners. Their errors are analysed, compared and explained. Graphics show the development of those errors in different learning process stages. Last but not least a questionnaire to explore the teachers' awareness of those errors and their correction will be provided.eng
dc.date.accepted2015-05-29
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineAJu-NJucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam