dc.contributor.advisor | Suda, Stanislav | |
dc.contributor.author | Zídková, Jitka | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T09:25:59Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T09:25:59Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.date.submitted | 2015-03-26 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/31738 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce je zaměřena na děti předškolního věku v ústavní péči.
Teoretická část vymezuje základní aspekty pobytu v dětském domově, zabývá se
vývojem a historií ochranné a ústavní výchovy, popisuje příčiny i samotný proces
odebrání dítěte od biologické rodiny a jeho umístění do dětského domova. Zdůrazňuje
pozitivní změny, kterými systém ústavní výchovy v České republice prochází.
V praktické části jsou zpracovány informace o Dětském domově Zvíkovské Podhradí a
charakteristika dětí předškolního věku žijících v současné době v tomto zařízení. | cze |
dc.format | 65 s. | |
dc.format | 65 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | dítě | cze |
dc.subject | ústavní péče | cze |
dc.subject | dětský domov | cze |
dc.subject | rodina | cze |
dc.subject | náhradní výchova | cze |
dc.subject | adaptace | cze |
dc.subject | potřeby | cze |
dc.subject | child | eng |
dc.subject | constitutional care | eng |
dc.subject | children's home | eng |
dc.subject | family | eng |
dc.subject | compensatory education | eng |
dc.subject | adaptation | eng |
dc.subject | needs | eng |
dc.title | Vliv ústavní výchovy na dítě předškolního věku | cze |
dc.title.alternative | The influence of institutional care on a preschool child | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 36611 | |
dc.description.abstract-translated | This bachelor work is focused on the institutional care of pre-school children.
The theoretical part describes the basic aspects of orphanage accommodation and the
history and development of protective institutional care. It also highlights the causes
and processes of "taking the child away" from his biological family and later, his
placement in an orphanage. The theoretical part also emphasizes the positive changes
currently taking place in the Czech institutional care system. In the practical part of the
work a detailed case study is presented of the Zvíkovské Podhradí orphanage. Here,
characteristics are described of the pre-school children currently living in this
institution. | eng |
dc.date.accepted | 2015-04-20 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |