Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKouřilová, Jana
dc.contributor.authorNovotová, Kristýna
dc.date.accessioned2021-12-08T09:26:10Z
dc.date.available2021-12-08T09:26:10Z
dc.date.issued2015
dc.date.submitted2015-04-21
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/31750
dc.description.abstractBakalářská práce nese název "Jak učitelé ZŠ vnímají děti se SPU". Její obsah je členěn na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část je posléze dělena do tří základních kapitol. První oddíl představuje problematiku specifických poruch učení (SPU), tedy definici, členění, etiologii a diagnostiku. V následující části je pojednáváno o žákovi s vývojovou poruchou učení. Tato kapitola se věnuje dítěti se SPU ve školním prostředí. Zahrnuje možnosti úpravy vzdělávání dítěte s vývojovou poruchou učení, jeho hodnocení a nápravu. Není zde opominut ani sociální a emocionální dopad těchto obtíží na dítě. Poslední a nejvýznamnější kapitola teoretické části je nazvána "Vnímání dětí se specifickými poruchami učení učiteli na 1. stupni ZŠ". Zde jsou rozepsané jednotlivé aspekty, které mohou ovlivňovat pedagogy a jejich percepci dětí se SPU. Druhou polovinou bakalářské práce je část praktická, tedy výzkumné šetření. Cílem tohoto výzkumu bylo zjistit, jak vnímají učitelé 1. stupně ZŠ děti se specifickou poruchou učení. Konkrétněji je tento výzkum zaměřen na rozdíl percepce dětí s vývojovou poruchou učení mezi učiteli a studenty. Zabývá se i rozdíly ve vnímání role pedagoga pro tyto děti mezi muži a ženami. Celý výzkum byl vykonán kvalitativně.cze
dc.format54 s. (95 015 znaků)
dc.format54 s. (95 015 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectSpecifické poruchy učenícze
dc.subjectžáci se SPUcze
dc.subjectučitelécze
dc.subjectstudenticze
dc.subjectrole pedagogůcze
dc.subjectSpecific learning disabilitieseng
dc.subjectpupils with SLDeng
dc.subjectteacherseng
dc.subjectstudentseng
dc.subjectthe role of teacherseng
dc.titleJak učitelé ZŠ vnímají děti se SPUcze
dc.title.alternativeHow teachers in primary schools perceive children with specific learning disorderseng
dc.title.alternativeHow teachers in primary schools perceive children with specific learning disorderscze
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag36741
dc.description.abstract-translatedThe bachelor thesis is titled as How teachers in primary schools perceive children with SLD. It´s content is divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part is divided into three main chapters. The first section gives a general overview about Specific Learning Disorders (SLD), the definition, division, etiology and diagnostics. The next part contains summary about a pupil with a specific learning disorder. This chapter is about a child with SLD in the school environment. It includes treatment options in the education of a child with this learning disorder, it´s qualification and improvement. Impact on the child on the social and emotional side is considered as well. The last and the most important chapter of the theoretical part is titled as Perceiving children with specific learning disorders in the first 5 years in primary school. Many different aspects, that can influence teachers and their perception of children with SLD, are mentioned as well. The second half of this thesis is the practical part, a research. The goal of this work was to find out how educators perceive student with SLD in the first 5 years in primary school. This study is more specifically focused on the differences in perception of children with specific learning disorder between students and teachers. It is also directed on differences in perceiving the role of the teacher for these children between men and women. The whole research was executed qualitatively.eng
dc.date.accepted2015-05-25
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePsychologiecze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programPsychologiecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeHavlisová, Helena


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam