Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorProcházka, Miroslav
dc.contributor.authorPešek, Jaroslav
dc.date.accessioned2021-12-08T09:26:12Z
dc.date.available2021-12-08T09:26:12Z
dc.date.issued2015
dc.date.submitted2015-06-03
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/31752
dc.description.abstractPráce pojednává o možnostech prevence rizikového chování středních odborných školách a středních odborných učilištích. Prevence je nástrojem, který má velký potenciál k zabránění širokému výskytu projevům rizikového chování ve společnosti. Jedna z možností preventivního působení na osobnost člověka je v působení školy v rámci výchovně vzdělávacího procesu. Činnost školy, která má za povinnost se zabývat prevencí rizikového chování, vyplývá ze zpracovaných Minimálních preventivních programů těchto škol. Dalším důležitým krokem škol jsou otázky evaluace těchto programů, včetně navržení vhodných evaluačních postupů pro zvýšení zájmu studentů o tuto problematiku. Práce je drobnou sondou, zda školy zpracovávají Minimální preventivní programy podle doporučených pokynů MŠMT, zřizovatele a odborné literatury, jak se s nimi na školách pracuje, o co je v nich z pohledu studentů zájem a co v nich naopak chybí. Teoretická část definuje prevenci rizikového chování a je rozdělena do 4 kapitol. Zaměřuje na problematiku rizikového chování, organizační rámec školní prevence v České republice, Minimálními preventivními programy. V poslední kapitole se popisuje monitoring, realizace a hodnocení těchto programů. Praktická část se věnuje rozboru Minimálním preventivním programům vybraných škol a vyhodnocení dat, které byly zjištěny pomocí dotazníkového šetření.cze
dc.format60 s.
dc.format60 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectprevencecze
dc.subjectrizikové chovánícze
dc.subjectprimární prevencecze
dc.subjectminimální preventivní programcze
dc.subjectevaluacecze
dc.subjectnástroje evaluacecze
dc.subjectpreventioneng
dc.subjectrisk behavioreng
dc.subjectprimary preventioneng
dc.subjectminimal preventive programeng
dc.subjectevaluationeng
dc.subjectevaluation instrumenteng
dc.titlePrevence rizikového chování na středních školách s pohledu studentů těchto školcze
dc.title.alternativePrevention of risk behavior in secondary schools by students of these schoolseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag36871
dc.description.abstract-translatedThe work deals with the possibilities of risk behavior prevention at vocational high schools and vocational schools. Prevention is a tool that has great potential to inhibit the occurrence of acts of risk behavior in society. The work detects whether the school handle Minimum preventive programs recommended by the Ministry of Education guidelines, founder and literature, how they work at schools with it, what are the students interested in, or what the students are missing in the program. The theoretical part defines the prevention of risky behavior and it is divided into four chapters. The work focuses on the issues of risk behavior, organizational framework for school-based prevention in the Czech Republic and minimum prevention programs. In the last chapter I describe the monitoring, implementation and evaluation of these programs. The practical part is devoted to the analysis of the Minimum preventive programs in selected schools and evaluation of data found out via questionnaire.eng
dc.date.accepted2015-08-27
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství odborných předmětůcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam