dc.contributor.advisor | Procházka, Miroslav | |
dc.contributor.author | Pešek, Jaroslav | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T09:26:12Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T09:26:12Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.date.submitted | 2015-06-03 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/31752 | |
dc.description.abstract | Práce pojednává o možnostech prevence rizikového chování středních odborných školách a středních odborných učilištích. Prevence je nástrojem, který má velký potenciál k zabránění širokému výskytu projevům rizikového chování ve společnosti. Jedna z možností preventivního působení na osobnost člověka
je v působení školy v rámci výchovně vzdělávacího procesu. Činnost školy, která má za povinnost se zabývat prevencí rizikového chování, vyplývá ze zpracovaných Minimálních preventivních programů těchto škol. Dalším důležitým krokem škol jsou otázky evaluace těchto programů, včetně navržení vhodných evaluačních postupů pro zvýšení zájmu studentů o tuto problematiku. Práce je drobnou sondou, zda školy zpracovávají Minimální preventivní programy podle doporučených pokynů MŠMT, zřizovatele a odborné literatury, jak se s nimi na školách pracuje, o co je v nich z pohledu studentů zájem a co v nich naopak chybí. Teoretická část definuje prevenci rizikového chování a je rozdělena do 4 kapitol. Zaměřuje na problematiku rizikového chování, organizační rámec školní prevence v České republice, Minimálními preventivními programy. V poslední kapitole se popisuje monitoring, realizace a hodnocení těchto programů. Praktická část se věnuje rozboru Minimálním preventivním programům vybraných škol a vyhodnocení dat, které byly zjištěny pomocí dotazníkového šetření. | cze |
dc.format | 60 s. | |
dc.format | 60 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | prevence | cze |
dc.subject | rizikové chování | cze |
dc.subject | primární prevence | cze |
dc.subject | minimální preventivní program | cze |
dc.subject | evaluace | cze |
dc.subject | nástroje evaluace | cze |
dc.subject | prevention | eng |
dc.subject | risk behavior | eng |
dc.subject | primary prevention | eng |
dc.subject | minimal preventive program | eng |
dc.subject | evaluation | eng |
dc.subject | evaluation instrument | eng |
dc.title | Prevence rizikového chování na středních školách s pohledu studentů těchto škol | cze |
dc.title.alternative | Prevention of risk behavior in secondary schools by students of these schools | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 36871 | |
dc.description.abstract-translated | The work deals with the possibilities of risk behavior prevention at vocational high schools and vocational schools. Prevention is a tool that has great potential to inhibit the occurrence of acts of risk behavior in society. The work detects whether the school handle Minimum preventive programs recommended by the Ministry of Education guidelines, founder and literature, how they work at schools with it, what are the students interested in, or what the students are missing in the program. The theoretical part defines the prevention of risky behavior and it is divided into four chapters. The work focuses on the issues of risk behavior, organizational framework for school-based prevention in the Czech Republic and minimum prevention programs. In the last chapter I describe the monitoring, implementation and evaluation of these programs. The practical part is devoted to the analysis of the Minimum preventive programs in selected schools and evaluation of data found out via questionnaire. | eng |
dc.date.accepted | 2015-08-27 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství odborných předmětů | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |