Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorTeodoridis, Vasilis
dc.contributor.authorPešková, Šárka
dc.date.accessioned2021-12-08T09:26:36Z
dc.date.available2021-12-08T09:26:36Z
dc.date.issued2015
dc.date.submitted2015-05-15
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/31774
dc.description.abstractHlavním cílem předkládané bakalářské práce je průzkum zájmu o neživou přírodu u respondentů z 5 základních škol a 3 víceletých gymnázií na Chrudimsku. Práce obsahuje teoretickou a praktickou část, kde část teoretická je věnována metodologii výzkumu, motivaci a zájmové činnosti a popisu základních faktorů ovlivňující zájem žáků o neživou přírodu. Praktická část je věnována popisu vlastního výzkumu prostřednictvím dotazníkového šetření mezi žáky a strukturovaných rozhovorů s učiteli a jeho vyhodnocení. Dotazníkového šetření se zúčastnilo 134 respondentů. Řízený strukturovaný rozhovor byl veden se čtyřmi vyučujícími. Výsledky výzkumu ukazují, že geologická témata, resp. neživá příroda, nepatří mezi oblíbené učivo u žáků základních škol a víceletých gymnázií. Rozdíly ve výsledcích mezi děvčaty a chlapci jsou nepatrné, stejně jako rozdíly mezi žáky základních škol a víceletých gymnázií. Neoblíbenost geologických věd je způsobena především nedostatečnou pouze jednohodinovou týdenní dotací předmětu, při které je nutné probrat a vysvětlit velké množství nového učiva a nových pojmů a následně nezbývá čas na žáky oblíbené praktické ukázky ve výuce nebo exkurze do terénu.cze
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectzájem žákůcze
dc.subjectgeologiecze
dc.subjectneživá přírodacze
dc.subjectdotazníkové šetřenícze
dc.subjectstrukturovaný rozhovorcze
dc.subjectzákladní školacze
dc.subjectvíceleté gymnáziumcze
dc.subjectChrudimskocze
dc.subjectinterest of studentseng
dc.subjectgeologyeng
dc.subjectquestionnaire surveyeng
dc.subjectstructured interviewseng
dc.subjectprimary schoolseng
dc.subjectsecondary schoolseng
dc.subjectChrudimeng
dc.titlePrůzkum zájmu o neživou přírodu u studentů ZŠ a SŠ na Chrudimskucze
dc.title.alternativeAnalysis of the interest in intimate nature at primary and secondary school in the area of Chrudimeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag37244
dc.description.abstract-translatedThe aim of the bachelor thesis is analysis of the interest in inanimate nature of respondents from five primary schools and three secondary schools in the area of Chrudim. The thesis has theoretical and practical parts. The first part is focused on the description of research methodology, motivation and leisure activities, and the description of basic factors affecting student's interest in inanimate nature. The practical part has dealt with the author's research consisted of questionnaire survey among the students (134 respondents) and structured interviews with the teachers (4 respondents). The obtained results show that geological topics, i.e. inanimate nature, are not favourite theme for the students at primary and secondary schools. There are no significant differences between girls and boys, as well as between students of primary and secondary schools. The results have proved that unpopularity of geology (inanimate nature) is caused mostly by insufficient time devoted to this theme at schools, which is currently one lecture a week. During this lecture it is necessary to go through and explain large amount of new terms and knowledge from geology. Therefore, there is a shortage of time for favourite practical examples in lectures or excursions to the nature.eng
dc.date.accepted2015-08-27
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePřírodovědná a ekologická výchovacze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeFlašar, Jan


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam