Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorSuda, Stanislav
dc.contributor.authorKubecová, Markéta
dc.date.accessioned2021-12-08T09:27:02Z
dc.date.available2021-12-08T09:27:02Z
dc.date.issued2015
dc.date.submitted2015-03-13
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/31798
dc.description.abstractCílem bakalářské práce je zjištění motivace a důvodů rodičů volit domácí vzdělávání, proniknutí do základní problematiky domácího vzdělávání a poskytnutí informací o domácím vzdělávání jako alternativě plnění povinné školní docházky učitelkám mateřských škol. Jaká jsou pozitiva a negativa domácího vzdělávání z pohledu rodičů - vzdělavatelů, učitelek a učitelů MŠ, ZUŠ a ZŠ, kteří mají s doma vzdělávanými dětmi osobní zkušenost? Jací rodiče volí domácí vzdělávání? Pro jaké děti je domácí vzdělávání určeno? Jaká úskalí přináší domácí vzdělávání? Probíhá hladce sekundární socializace doma vzdělávaných dětí? Jaké jsou s časovým odstupem postoje k domácímu vzdělávání z perspektivy dětí, které jím prošly? Jako učitelky MŠ bychom měly být schopny podat rodičům dostatečné množství informací o této stále populárnější alternativě. Smíšené šetření má tři části: V první - kvantitativní části šetření je použita metoda dotazníku. U druhé - kvalitativní části šetření je použita metoda individuálního narativního rozhovoru a výzkumným souborem byly děti, které již domácím vzděláváním prošly. Třetí část šetření - opět kvalitativní, použita je metoda individuálního narativního rozhovoru s učitelkami a učiteli MŠ a ZUŠ, kteří mají s doma vzdělávanými dětmi osobní zkušenost a učitelkami ZŠ, které přezkušují doma vzdělávané děti. Z výzkumu vyplývá, že motivací rodičů volit DV je touha věnovat se svým dětem, dát jim jistotu, zázemí, pohodu a bezpodmínečnou lásku. Rodiče převzali zodpovědnost za výuku svých dětí. Více než polovina dětí, které se učí doma, navštěvovala MŠ. Učitelky MŠ, které měly zkušenost s těmito dětmi, k nim přistupovaly stejně, spolupráce s rodiči byla nadprůměrná. Pozitiva DV jsou individuální přístup, rodinné prostředí bez stresu a flexibilita. Negativ se našlo minimum - rodičům vadí náročnost pro vzdělávajícího a absence finančního příspěvku. DV je určeno pro všechny děti (ne jenom handicapované nebo talentované), kterým ho rodiče jsou ochotni poskytnout. Socializace doma vzdělávaných dětí probíhá bez obtíží. Všichni žáci, kteří DV prošly, na něj mají příjemné vzpomínky.cze
dc.format60
dc.format60
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectdomácí vzdělávánícze
dc.subjectpředškolní vzdělávánícze
dc.subjectrodina a socializacecze
dc.subjecthomeschoolingeng
dc.subjectpreschool educationeng
dc.subjectfamily and socializationeng
dc.titleDomácí vzdělávání jako alternativacze
dc.title.alternativeHomeschooling as Alternativeeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag37696
dc.description.abstract-translatedThe aim of this Bachelor´s dissertation is to discover the motivation and the reasons why parents decide for homeschooling, to get to the heart of the issue, and to provide information on homeschooling as an alternative of compulsory education to preschool teachers. What are the pros and cons of homeschooling from the point of view of the parents teachers, preschool and school teachers and the art school teachers who have had any kind of experience with homeschooling? What types of parents decide for homeschooling? What types of children is homechooling suitable and eligible for? What difficulties can homeschooling bring about and face? Are there any problems with the secondary socialization of homeschooled children? What is the hindsight attitude of homeschooled children to their homeschooling? As preschool teachers we should be able to provide parents with sufficient and satisfactory information on this more and more popular alternative. The following survey consists of three parts: the first, quantitative section, shows a questionnaire. In the second, qualitative section, the method of a narrative interview is used with the target research group being children who have undergone the homeschooling process. The third section again qualitative, uses the method of a narrative interview with the preschool and school teachers who have had a personal experience with homeschooled children, and with the teachers of primary schools who have examined the homeschooled children. The research shows that the motivation of the parents who have decided to teach their children at home is the desire to devote themselves to their children, to provide their children with a secure, friendly and peaceful environment and to show them unconditional love. Parents assumed responsibility for the education of their children. More than half of the homeschooled children attended kindergartens. The kindergarten teachers who had these children in their classes, had the same approach to them as to the other children and testify that the cooperation and communication with unselfish parents was outstanding. As positives of homeschooling have come out individual approach, family environment free of stress, and flexibility. Negatives of homeschooling are few; parents experience it as demanding and exacting and complain of the absence of financial support. Homeschooling is designed for all children (not only for the handicapped or the gifted) whose parents have decided and are willing to enable their children to do it. Socialization of the homeschooled children has taken place without problems. All those children have pleasant memories of their years at homeschooling.eng
dc.date.accepted2015-04-20
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství pro mateřské školycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam