Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorProcházka, Miroslav
dc.contributor.authorKováč, Martin
dc.date.accessioned2021-12-08T09:27:14Z
dc.date.available2021-12-08T09:27:14Z
dc.date.issued2015
dc.date.submitted2015-04-15
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/31808
dc.description.abstractBakalářská práce "Šikana, agresivita a zákon ve vazbě na prostředí základní školy" se zabývá stále se rozšiřujícím problémem na základních školách a jeho návazností na zákonné normy. Cílem práce je zmapovat právní povědomí učitelů a jejich připravenost na případné řešení tohoto fenoménu. Teoretická část práce pojednává o šikaně, z čeho pramení a o různých pohledech na ni. Popisuje, jaký je rozdíl mezi agresivitou a agresí, nastiňuje nám, že agrese je přirozenou součástí vývoje každého člověka a co ovlivňuje její rozvoj. Definuje šikanu jako projev agresivního chování. Přibližuje historii šikany, její stadia, formy a také předpoklady agresora a oběti. Praktická část se věnuje výzkumu, jehož se zúčastnili učitelé dvou základních škol. Ti byli dotazováni na vlastní zkušenosti s tímto fenoménem, a jaké je jejich právní povědomí. Výzkum byl prováděn formou krátkého strukturovaného dotazníku. Na základě vyhodnocení dotazníků byly vypracovány "Edukační materiály" s vybranými zákonnými normami. Úkolem těchto Edukačních materiálů je pomoci učitelům orientovat se v zákonných normách, které mohou být v průběhu šikanování porušovány.cze
dc.format62 s. (91 946), přílohy 20 s.
dc.format62 s. (91 946), přílohy 20 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectAgresecze
dc.subjectagresivitacze
dc.subjectšikanacze
dc.subjectkyberšikanacze
dc.subjectoběťcze
dc.subjectagresorcze
dc.subjectzákonné normycze
dc.subjectprevence.cze
dc.subjectAggressioneng
dc.subjectaggressivenesseng
dc.subjectbullyingeng
dc.subjectcyberbullyingeng
dc.subjectaggressoreng
dc.subjectlegal standardseng
dc.subjectpreventiv.eng
dc.titleŠikana, agresivita a zákon ve vazbě na prostředí základní školycze
dc.title.alternativeBullying, Aggression and the law in environment of primary schoolseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag37718
dc.description.abstract-translatedThe bachelor thesis 'Bullying, aggression and law in environment of primary schools' studies the increasingly overwhelming phenomena of aggression and bullying in primary schools and the possible lawful solutions of dealing with the problems. The goal of this thesis is to map primary teachers' legal knowledge and their readiness to deal with bullying in their classrooms. The theoretical part of the work examines the problem of bullying, its origins and the various points of view on this particular issue. It discusses the differences between 'bullying' and 'aggression' and points to the fact that aggression is a normal part of human development. It further investigates the factors leading to aggressive behaviour which manifests itself in bullying. The theoretical part deals mainly with history of bullying, its stages and forms and with its implications for both, the bully and his/her victim. The practical part research - was conducted in two primary schools among their teachers. Each teacher answered a short questionnaire with questions related to their experience with bullying and their knowledge of related laws. The collected information was evaluated and the evaluation was used for preparation of 'a educational materials' for teachers. The focus of this guide is to help teachers navigate the legal system if they encounter bullying problems.eng
dc.date.accepted2015-05-12
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSociální pedagogikacze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam