dc.contributor.advisor | Svobodová, Eva | |
dc.contributor.author | Novotná, Nikola | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T09:27:25Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T09:27:25Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.date.submitted | 2015-03-25 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/31818 | |
dc.description.abstract | V bakalářské práci se zabývám učitelkou mateřské školy, jejími kompetencemi a jejím ideálním obrazem v očích dětí. V teoretické části sleduji profesní identitu a kompetence předškolního pedagoga s důrazem na jeho osobnostní a komunikační vybavenost. Zmiňuji se o pedagogické profesi z pohledu historického, o vzdělávání pedagogů a požadavcích na učitele mateřské školy. Dále se věnuji kompetencím učitelky mateřské školy a sebereflexi, která je pro toto zaměstnání nepostradatelným článkem. Výzkumné šetření v praktické části je postaveno na představách a tužbách předškolních dětí o své ideální paní učitelce/panu učiteli v mateřské škole. Ke svému výzkumu jsem použila techniku rozhovoru a analýzu výtvarného projevu. | cze |
dc.format | 51 s. | |
dc.format | 51 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Kompetence pedagoga | cze |
dc.subject | předškolní věk | cze |
dc.subject | vzdělání pedagogů | cze |
dc.subject | pedagogical competences | eng |
dc.subject | pre-school age | eng |
dc.subject | pedagogical education | eng |
dc.title | Učitelka mateřské školy a její kompetence | cze |
dc.title.alternative | The Kindergarten Teacher and her Competences | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 37755 | |
dc.description.abstract-translated | My bachelor thesis deals with the profession of a nursery teacher, their competences and their ideal image through the eyes of children. The theoretical part describes a professional identity and competences of a nursery teacher focusing on their personal and communicative skills. The pedagogical profession is mentioned here from the historical perspective, next the pedagogical education and requirements on teachers are dealt with. This is followed by description of nursery teachers´ competences as well as self-reflection, which is an essential component of this profession.
The research conducted in the practical part is based on ideas and desires of pre-school children about an ideal nursery teacher. The research was carried out by the means of dialogue technique and art performance analysis. | eng |
dc.date.accepted | 2015-04-21 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |