dc.contributor.advisor | Plachá, Veronika | |
dc.contributor.author | Gruberová, Jana | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T09:27:44Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T09:27:44Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.date.submitted | 2015-03-30 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/31833 | |
dc.description.abstract | Tato práce se zabývá zdravotně znevýhodněným dítětem v mateřské škole.
To jak vnímá a prožívá odlišnost stravy vůči sobě i ostatním dětem.
Odpovídá na otázky v oblasti psychosociální a zkoumá jaký náhled má na dítě rodina, dětský kolektiv, pedagogové. Cílem je usnadnit sociální začlenění
do kolektivu, objasnit tento zdravotní problém, aby dítě nemělo pocit odlišnosti. Praktická část je případovou studií dítěte nemocného celiakií v MŠ. Zachycuje konkrétní situace, které poukazují na dopad onemocnění na dítě
s celiakií, na jeho vrstevníky, MŠ a rodinu. Cílem výzkumu bylo zjištění osobních zkušeností
a vnitřních pocitů dětí nemocných celiakií a jejich rodičů
a vliv jejich onemocnění na pobyt v MŠ. Následně byl vytvořen Integrovaný program pro podporu dítěte v MŠ se zdravotním znevýhodněním. | cze |
dc.format | 62 s. (80 401 znaků) | |
dc.format | 62 s. (80 401 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Celiakie | cze |
dc.subject | dieta | cze |
dc.subject | zdravotní znevýhodnění | cze |
dc.subject | integrace | cze |
dc.subject | předškolní dítě | cze |
dc.subject | Celiac disease | eng |
dc.subject | diet | eng |
dc.subject | health disadvantage | eng |
dc.subject | integration | eng |
dc.subject | child under school age | eng |
dc.title | Dítě s bezlepkovou dietou v mateřské škole | cze |
dc.title.alternative | Child with gluten-free diet in Kindergaten | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 37845 | |
dc.description.abstract-translated | This thesis deals with disadvantaged child in nursery school, particularly in terms of health. Thesis describes how child himself or herself perceives and experiences the difference of food. It answers the questions in psychosocial field. Furthermore, it shows the views of family, other children and teachers. The aim is to facilitate the social integration into the team, explain this problem so that the child shouldn't feel the differences. The practical part is a case study of the child patient with coeliac disease in nursery school. It captures specific situations which highlight the impact of the disease on the child, his/her peers, family and nursery school in general.
The main goal of the research was to identify personal experience and inner feelings of children with coeliac disease, their parents and the impact of their disease on the stay in nursery school. Subsequently, there was created so called integrated program to support children with disabilities in nursery schools. | eng |
dc.date.accepted | 2015-04-20 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |