Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorPlachá, Veronika
dc.contributor.authorGruberová, Jana
dc.date.accessioned2021-12-08T09:27:44Z
dc.date.available2021-12-08T09:27:44Z
dc.date.issued2015
dc.date.submitted2015-03-30
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/31833
dc.description.abstractTato práce se zabývá zdravotně znevýhodněným dítětem v mateřské škole. To jak vnímá a prožívá odlišnost stravy vůči sobě i ostatním dětem. Odpovídá na otázky v oblasti psychosociální a zkoumá jaký náhled má na dítě rodina, dětský kolektiv, pedagogové. Cílem je usnadnit sociální začlenění do kolektivu, objasnit tento zdravotní problém, aby dítě nemělo pocit odlišnosti. Praktická část je případovou studií dítěte nemocného celiakií v MŠ. Zachycuje konkrétní situace, které poukazují na dopad onemocnění na dítě s celiakií, na jeho vrstevníky, MŠ a rodinu. Cílem výzkumu bylo zjištění osobních zkušeností a vnitřních pocitů dětí nemocných celiakií a jejich rodičů a vliv jejich onemocnění na pobyt v MŠ. Následně byl vytvořen Integrovaný program pro podporu dítěte v MŠ se zdravotním znevýhodněním.cze
dc.format62 s. (80 401 znaků)
dc.format62 s. (80 401 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectCeliakiecze
dc.subjectdietacze
dc.subjectzdravotní znevýhodněnícze
dc.subjectintegracecze
dc.subjectpředškolní dítěcze
dc.subjectCeliac diseaseeng
dc.subjectdieteng
dc.subjecthealth disadvantageeng
dc.subjectintegrationeng
dc.subjectchild under school ageeng
dc.titleDítě s bezlepkovou dietou v mateřské školecze
dc.title.alternativeChild with gluten-free diet in Kindergateneng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag37845
dc.description.abstract-translatedThis thesis deals with disadvantaged child in nursery school, particularly in terms of health. Thesis describes how child himself or herself perceives and experiences the difference of food. It answers the questions in psychosocial field. Furthermore, it shows the views of family, other children and teachers. The aim is to facilitate the social integration into the team, explain this problem so that the child shouldn't feel the differences. The practical part is a case study of the child patient with coeliac disease in nursery school. It captures specific situations which highlight the impact of the disease on the child, his/her peers, family and nursery school in general. The main goal of the research was to identify personal experience and inner feelings of children with coeliac disease, their parents and the impact of their disease on the stay in nursery school. Subsequently, there was created so called integrated program to support children with disabilities in nursery schools.eng
dc.date.accepted2015-04-20
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství pro mateřské školycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam