Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorNajmonová, Marie
dc.contributor.authorHampl, Ladislav
dc.date.accessioned2021-12-08T09:28:00Z
dc.date.available2021-12-08T09:28:00Z
dc.date.issued2015
dc.date.submitted2015-06-26
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/31845
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá postojem žáků základních škol ke spolužákům z jiných národnostních a etnických skupin. Práce obsahuje teoretickou a praktickou část. Teoretická část je rozdělena na tři hlavní kapitoly. První je zaměřena obecně na multikulturalismus a multikulturní výchovu v České republice. Zde je popsáno ukotvení multikulturní výchovy do rámcových vzdělávacích programů základních škol. Druhá je zaměřena na postoje, stereotypy a předsudky, jejich vznik a možnosti ovlivňování. Třetí část je věnována vybraným národnostním a etnickým skupinám, žijícím v České republice(Ukrajincům, Vietnamcům, Rusům, Slovákům a Romům). Zde je popsána jejich historie na území České republiky a odlišnosti jejich zvyků. Praktická část je zaměřena na zjištění postojů žáků základních škol ke spolužákům z jiných národnostních a etnických skupin. Podstatou bylo zjistit, zda žáci přistupují ke spolužákům z jiných národnostních a etnických skupin s předsudky, a zda je národnost pro ně důležitá při vytváření přátelských pout.cze
dc.format64 s.
dc.format64 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectmultikulturalismuscze
dc.subjectmultikulturní výchovacze
dc.subjectpostojecze
dc.subjectstereotypycze
dc.subjectpředsudkycze
dc.subjectmulticulturalismeng
dc.subjectmulticulturalistic educationeng
dc.subjectattitudeseng
dc.subjectstereotypeseng
dc.subjectprejudiceseng
dc.titlePostoje žáků ZŠ k vybraným menšinámcze
dc.title.alternativeThe attitudes of primary school pupils to selected minoritieseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag37889
dc.description.abstract-translatedThis bachelor thesis deals with an attitude of elementary school students towards their schoolmates of different nationalities and ethnic groups. It consists of theoretical and practical part. The theoretical part is divided into three main chapters. The first chapter focuses on multiculturalism in general and multiculturalistic education in Czech Republic. It describes an integration of multiculturalistic education in general education plans of Czech Republic and in those of elementary schools. The second chapter focuses on attitudes, stereotypes and prejudices in general, their origin and ways of manipulation. The third chapter is dedicated to the most common ethnic groups living in Czech Republic, that is Ukrainians, Vietnamese, Russians, Slovaks and Romani. It describes their history in Czech Republic and differences of their customs. The practical part focuses on the research of elementary school students attitudes towards their schoolmates of different ethnic groups. The purpose of the research was to find out whether students hold any prejudices towards their schoolmates of different nationalities and ethnic groups and whether the same nationality is important for them during a creation of friendship bonds.eng
dc.date.accepted2015-08-24
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSociální pedagogikacze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam