Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKouřilová, Jana
dc.contributor.authorVítková, Martina
dc.date.accessioned2021-12-08T09:28:09Z
dc.date.available2021-12-08T09:28:09Z
dc.date.issued2015
dc.date.submitted2015-04-23
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/31852
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá sociálním aspektem usínání a spánku dítěte v období jeho raného vývoje a jeho vlivem na budoucí úzkostnost dítěte. Ve svém užším zaměření se pak zkoumá především fenomén co-sleepingu., bazální úzkosti, bazální důvěry a jejich vzájemného působení na utváření a rozvíjení osobnosti. V teoretické části jsou shrnuty kruciální poznatky z těchto zkoumaných oblastí. Dále je objasněna problematika co-sleepingu v rámci několika dostupných zahraničních studií. V části empirické byla pozornost zaměřena na zkoumání praktikování co-sleepingu¨, jeho působení na rozvoj úzkostného rysu u dětí, na jejich bazální důvěru, pocit jisté vazby, pocit odcizení a nejisté vazby. V úvahu byla přitom brána i délka praktikovaného co-sleepingu v měsících, přičemž bylo vycházeno z teoretických poznatků vymezujících nejideálnější délku praktikovaného co-sleepingu od 0 do 2 let dítěte. Zkoumaný vzorek (n=101) byl složen z dvojic pečující-dítě, kdy dítě spadalo do věkového intervalu 9-12 let (včetně). Sběr dat byl uskutečněn za pomoci přeloženého dotazníku SCARED, české verze dotazníku IPPA a vlastního úvodního dotazníku. Následná matematicko-statistická analýza provedena programem Statistika 10, kde bylo využito jak parametrického, tak neparametrického testování (t-test, Mann-Whitney U test, Pearsonův korelační koeficient, Spearmanovo ró). Na počátku byly stanoveny 4 hypotézy. S ohledem na výsledky výpočtů nebyla ani jedna podpořena. V diskuzi jsou rozebrány možné příčiny a limity, z kterých takovéto závěry mohly plynout.cze
dc.format82 s. (111 037)
dc.format82 s. (111 037)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectSpánekcze
dc.subjectco-sleepingcze
dc.subjectúzkostnostcze
dc.subjectvývoj dítětecze
dc.subjectbazální důvěracze
dc.subjectbazální úzkostcze
dc.subjectSleepeng
dc.subjectco-sleepingeng
dc.subjectanxietyeng
dc.subjectchild developementeng
dc.subjectbasic trusteng
dc.subjectbasic anxietyeng
dc.titleVliv co-sleepingu na budoucí úzkostnost dětícze
dc.title.alternativeThe influence of co-sleeping on future anxiety of childreneng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag37954
dc.description.abstract-translatedThis bachelor´s theses discusses the social aspect of falling asleep and sleaping druring the early child developement and their influence on the future anxiety of a child. It is focused maily on the phenomena of co-sleeping, basic anxiety, basic trust and on their mutual interaction influencing a developement of a person. The theoretical part offers an essential knowlidge about the mentioned phenomenas. Furthemore, it is to be found there the description of several international studies available. The empiric section was focused on the exploration of practising co-sleeping and its influence on many areas such as the developement of a trait anxiety during the childhod, a basic trust, a secure base, the feelig of an alienation and an insecure attachemet. The total lenght of a practised co-sleeping was also considered according to the theoretical knowledge which defines the ideal co-sleeping time from 0 to 2 years of a baby. The sample (n=101) included the pairs of a primary caregiver and a child, the age of children in the sample was specified from 9 to 12 years (9 and 12 included). For a data collection the translated version of SCARED questionnaire, the czech version of IPPA questionnaire and a custom initial questionnaire were used. The mathematical and statistical analyses was performed via Statistika 10 program, both of the parametric and a non-parametric testing were used (t-test, Mann-Whitney U test, Pearson´s correlation coeficient, Spearman´s rho). There were 4 hypoteses defined at the beggining. Anyway, none of them could be validated due to the statistic results. The causes and limits of this conclusion are finally summarized in the discussion.eng
dc.date.accepted2015-05-25
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePsychologiecze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programPsychologiecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeŠtefánková, Zuzana


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam