Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorStuchlíková, Iva
dc.contributor.authorHájková, Barbora
dc.date.accessioned2021-12-08T09:30:26Z
dc.date.available2021-12-08T09:30:26Z
dc.date.issued2015
dc.date.submitted2015-04-24
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/31937
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá problematikou akademické nečestnosti, konkrétně jaký vliv má na rozdíly v postojích k podvádění věk a studovaný obor či vykonávaná profese. Teoretická část je věnována samotnému fenoménu podvádění, jsou zde popsány faktory, které ovlivňují jeho výskyt či v jakých formách se může vyskytovat. Dále se autorka zaměřuje na vymezení a popis generací a problematiku etiky pedagogické profese. V empirické části bylo zkoumáno, zda věk a studijní či profesní orientace ovlivňují postoje k podvádění a jeho frekvenci. Výzkumný soubor byl tvořen 120 respondenty, kteří spadali do čtyř skupin: studenti pedagogických oborů, pedagogové, studenti jiných než pedagogických a pomáhajících oborů a ostatní profese (taktéž jiné než pedagogické a pomáhající). Z výsledných dat vyplývá, že postoje k podvádění jsou ovlivňovány věkem, konkrétně s věkem roste přísnost posuzování podvádění. Rozdíly v postojích k podvádění nebyly nalezeny mezi studenty různých oborů, avšak mezi různými profesemi již ano. Dále se ukázalo, že dnešní studenti se setkávají s podváděním častěji než předchozí generace.cze
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectakademické podváděnícze
dc.subjectpostoje k podváděnícze
dc.subjectgenerace Ycze
dc.subjectpedagogická etikacze
dc.subjectacademic cheatingeng
dc.subjectattitudes toward cheatingeng
dc.subjectgeneration Yeng
dc.subjectteaching ethicseng
dc.titleMeziprofesní a mezigenerační rozdíly v postojích k podváděnícze
dc.title.alternativeInterprofessional and intergeneration differences in attitudes towards cheatingeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag38453
dc.description.abstract-translatedThis thesis deals with the issue of academic dishonesty, especially what effect have age, field of study and proffesion on the differences in attitudes towards cheating. The theoretical part is devoted to the phenomenon of cheating, describes the factors that influence its occurrence and in what forms may be present. Furthermore, the author focuses on the definition and description of generations and the issue of pedagogical profession ethics. In the empirical part was examined whether age and academic or professional orientation affects attitudes towards cheating and its frequency. The research sample consisted of 120 respondents who were divided into four groups: students of pedagogical disciplines, educators, students of non-teaching/non-helping disciplines and other professions (also non-teaching/non-helping). The resulting data show that attitudes towards cheating are influenced by age. Especially, the strictness of assessment of cheating increases with age. Differences in attitudes toward cheating were not found between students of different disciplines; at the same time, there were found between different professions. Furthermore, it appears that current students are confronted with cheating more often than previous generations.eng
dc.date.accepted2015-05-25
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePsychologiecze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programPsychologiecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeNohavová, Alena


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam