dc.contributor.advisor | Sládková, Dominika | |
dc.contributor.author | Jelínková, Daniela | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T09:32:06Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T09:32:06Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.date.submitted | 2015-04-30 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/31988 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce s názvem Skici a obrazy je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část je zaměřena na osobnost Rembrandta van Rijna a uvádí ho do umělecky-dějinných souvislostí. Dále se tato práce zabývá teorií malířského portrétu a autoportrétu. Následně se věnuje Rembrandtovým autoportrétům. Cílem práce je na základě prostudování malířských i kresebných přístupů a výrazových prostředků mistra barokové malby vybudovat vlastní cestu. Praktická část obsahuje triptych autoportrétů realizovaných olejem na plátně. Malba je předem připravena souborem skic. V kresbách je využito více materiálových možností a to rudka, tužka a uhel přírodní nebo umělý. | cze |
dc.format | 57 s. (80 230 znaků) | |
dc.format | 57 s. (80 230 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Rembrandt van Rijn | cze |
dc.subject | autoportrét | cze |
dc.subject | portrét | cze |
dc.subject | skica | cze |
dc.subject | Rembrandt van Rijn | eng |
dc.subject | self-portrait | eng |
dc.subject | portrait | eng |
dc.subject | sketch | eng |
dc.title | Skici a obrazy | cze |
dc.title.alternative | Sketches and Paintings | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 39093 | |
dc.description.abstract-translated | This bachelor paper called Sketches and Pictures is divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical one is focused on Rembrandt van Rijn and the artistic and historical context of his life. Furthemore, this paper deals with the theory of painting a portrait and a self-portrait. Then it analyzes the self-portraits of Rembrandt himself. The goal of this paper is to create its own path by analyzing different artistic approaches of the master of baroque painting. The practical part contains a triptych of self-portraits painted in oil on canvas. The painting was prepared by a set of sketches. The materials used for creating the drawings were diverse, including red chalk, a pencil, and charcoal, both natural and artificial. | eng |
dc.date.accepted | 2015-05-29 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Výtvarná tvorba se zaměřením na vzdělávání (jednooborové) | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Chodura, Radko | |