dc.contributor.advisor | Perout, Evžen | |
dc.contributor.author | Lančová, Jana | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T09:35:48Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T09:35:48Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.date.submitted | 2015-04-29 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/32088 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce se zabývá využitím arteterapie na základní škole jako podpůrné metody při integraci žáků s různými poruchami. Odpovídá na otázku, jak efektivně začlenit arteterapii do integrace žáků se znevýhodněním, specificky do systému individuální péče a do reedukace poruch. Posuzuje vhodnost různých metod a forem práce pro tuto skupinu dětí.
Pedagogům základních škol tato práce ukazuje konkrétní příklady začlenění arteterapie do systému podpůrných opatření při vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Účinnost arteterapie jako metody je zde ověřena prostřednictvím pozorování výtvarného posunu zkoumané skupiny dětí.
Autorka dospěla k závěru, že arteterapii lze zařadit mezi podpůrná opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Stejně jako je na školách prováděna reedukace specifických poruch učení, je vhodné do podpůrných opatření zařadit arteterapii. | cze |
dc.format | 81 s. (117 718 znaků) | |
dc.format | 81 s. (117 718 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Arteterapie s dětmi | cze |
dc.subject | integrace | cze |
dc.subject | inkluze | cze |
dc.subject | znevýhodnění | cze |
dc.subject | speciální vzdělávací potřeby | cze |
dc.subject | výtvarné vyjadřování | cze |
dc.subject | metodická instrukce | cze |
dc.subject | Art therapy with children | eng |
dc.subject | inclusion | eng |
dc.subject | handicap | eng |
dc.subject | special educational needs | eng |
dc.subject | artistic expression | eng |
dc.subject | formal instruction | eng |
dc.title | Arteterapie jako podpůrná metoda u integrovaných žáků | cze |
dc.title.alternative | Art therapy as a supportive method of integrated pupils | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 40511 | |
dc.description.abstract-translated | This bachelor thesis deals with the use of art therapy as a supporting method for the integration of pupils with learning disabilities at elementary schools. The thesis answers the question of how to effectively incorporate art therapy in the integration of disadvantaged pupils, specifically in the system of the individual care and in reeducation. It assesses the suitability of various methods and forms of work with this target group.
To the elementary school teachers, the thesis shows concrete examples of the use of art therapy as a measure of support for children with special educational needs. The efficiency of art therapy is validated by the observation of artistic progress of a sample group of children.
The author concludes that art therapy can be incorporated among supportive methods for children with special educational needs. Along with reeducation of learning disabilities, elementary schools should make use of art therapy. | eng |
dc.date.accepted | 2015-05-23 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Arteterapie | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Psychologie | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |