Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKouřilová, Jana
dc.contributor.authorHanusová, Zuzana
dc.date.accessioned2021-12-08T09:37:04Z
dc.date.available2021-12-08T09:37:04Z
dc.date.issued2015
dc.date.submitted2015-04-22
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/32118
dc.description.abstractBakalářská práce je zaměřena na kresbu dětí mladšího školního věku. Jsou porovnávány kresby dětí z běžných tříd základní školy s kresbami dětí ze tříd pro nadané. Práce je dělena na dva oddíly, teoretickou a empirickou část. Teoretická část obsahuje tři hlavní kapitoly. První pojednává o vývojovém období mladšího školního věku. Zmiňuje vývoj osobnosti a sebepojetí dítěte. Zaměřuje se také na kognitivní, emoční a sociální vývoj v tomto období. Ve druhé kapitole je popisována dětská kresba s důrazem na její ontogenezi. Poslední část se zabývá talentem a charakteristikou nadaných dětí. V praktické části jsou porovnávány kresby autoportrétu a vysněného domu obou skupin. Cílem je nalézt a popsat rozdíly v těchto výtvarných projevech. Jsou analyzovány kresby 28 dětí z běžných tříd základní školy a stejný počet kreseb dětí nadaných ve věku 9 11 let. Výsledky jsou získány na základě pozorování kresby a vyhodnocování předem stanovených kritérií.cze
dc.format61 s. (106 166 znaků)
dc.format61 s. (106 166 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectDětská kresbacze
dc.subjectontogeneze kresbycze
dc.subjectmladší školní věkcze
dc.subjectnadánícze
dc.subjectnadané děticze
dc.subjectChild's drawingeng
dc.subjectdrawings developmenteng
dc.subjectyounger school ageeng
dc.subjecttalenteng
dc.subjectgifted childreneng
dc.titleKresba dětí mladšího školního věku (porovnání kresby dětí z běžných tříd a tříd pro nadané děti)cze
dc.title.alternativeYounger school age children's drawings (children's drawings from common elementary classes and classes for gifted children)eng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag42081
dc.description.abstract-translatedThe bachelor thesis is focused on younger age school children´s drawings. Drawings made by children in common elementary classes and classes for talented children are compared. The work is divided into two sections: theoretical and practical. The theoretical part includes three main chapters. The first deals with the development stage of younger age school children. It mentions personal development and self-perception. It also focuses on the cognitive, emotional, and social development in this period. In the second chapter, a particular child's drawing is described with emphasis on ontogeny. The last chapter is focused on talent and characteristic of gifted children In the practical part the children were asked to draw a self-portrait and a portrait of their dream house. It pursues a goal to find and describe the differences in children's artistic expressions. For this purpose, 28 drawings made by children from common classes of elementary school and a same number of drawings by gifted children aged 9 - 11 years are analyzed. Results are obtained on the basis of drawing observation and in advanced specified criteria.eng
dc.date.accepted2015-05-25
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePsychologiecze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programPsychologiecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereePlachá, Veronika


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam