Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorStuchlíková, Iva
dc.contributor.authorDočekalová, Markéta
dc.date.accessioned2021-12-08T09:37:15Z
dc.date.available2021-12-08T09:37:15Z
dc.date.issued2015
dc.date.submitted2015-04-22
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/32122
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá psychosociální situací sourozenců dětí s poruchou autistického spektra, konkrétně se zaměřuje na copingové strategie, sociální oporu a sebepojetí těchto sourozenců. Mezi výzkumné otázky patřilo, jaké copingové strategie volí sourozenci dětí s poruchou autistického spektra ke zvládání obtížných situací,jakou mají vnímanou sociální oporu a zda je dostatečná. Rovněž bylo předmětem zájmu práce, jaké je jejich sebepojetí. Vzorek byl získán z organizací zabývajících se PAS a to na základě záměrného prostého výběru. Výzkum je zpracován kvalitativní metodologií a skládá se z rozhovoru rozčleněného do jednotlivých okruhů a doplněného dvěma pracovními listy, jedním na copingové strategie a druhým na sociální oporu. Pracovní list copingových strategií byl inspirován dotazníkem Children's Coping Questionnaire. Poslední částí je dotazník sebepojetí Rohnerova škála sebepojetí. Výzkumný soubor tvoří čtyři respondenti ve věku devět až jedenáct let. Jedná se o tři chlapce a jednu dívku. Výsledky jsou zpracovány jako jednotlivé kazuistické studie a v závěru jsou naznačeny některé možné podobnosti, jako například slabá vnímaná sociální opora ze strany učitelů nebo vysoký skór hostility v dotazníku sebepojetí či spíše záporný postoj k tomu hovořit o postižení sourozence.cze
dc.format88 s.
dc.format88 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectporuchy autistického spektracze
dc.subjectpsychosociální přizpůsobení sourozencůcze
dc.subjectsebepojetícze
dc.subjectcopingové strategiecze
dc.subjectsociální oporacze
dc.subjectautism spectrum disordereng
dc.subjectpsychosocial adjustment of siblingseng
dc.subjectself esteemeng
dc.subjectcoping strategieseng
dc.subjectsocial supporteng
dc.titleCopingové strategie, sociální opora a sebepojetí sourozenců dětí s poruchou autistického spektracze
dc.title.alternativeCoping strategies, social support and self-esteem siblings of children with autism spectum disordereng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag42479
dc.description.abstract-translatedThis thesis is focused on the psychosocial situation of autism spectrum disorder siblings, especially on coping strategies, self esteem and social support. The goal of this thesis is to define which coping strategies siblings use and the "health" of their social support and self esteem. The Research sample was taken from organizations dealing with autism. The Method of research was an interview, two worksheets and a questionnaire on self esteem. One worksheet was inspired Children´s Coping Questionnaire. The Research sample was limited to four children. They were from nine to eleven years old. The Children comprised three boys and one girl. The Results were presented as case studies. The results showed high correlation in the frequent use of avoidant actions such as coping strategies,low social support from teachers, high hostility in the self esteem questionnaire and negative attitudes in talk about disabilities.eng
dc.date.accepted2015-05-25
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePsychologiecze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programPsychologiecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeKouřilová, Jana


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam