Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorJandová, Renata
dc.contributor.authorPátková, Hana
dc.date.accessioned2021-12-08T09:40:55Z
dc.date.available2021-12-08T09:40:55Z
dc.date.issued2015
dc.date.submitted2015-01-05
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/32295
dc.description.abstractDiplomová práce je zaměřená na problematiku integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do alternativních škol, poukazuje na klady a zápory při jejich vzdělávání. V teoretické části jsou podrobněji vysvětleny pojmy související se specifickou poruchou učení ADHD a mentální retardací. Je zde charakterizována integrace a inkluze dětí s tímto postižením a jejich spolupráce s pedagogickým asistentem. V závěru teoretické části jsou uvedeny principy waldorfské pedagogiky, je zde ucelený přehled o filozofii, výchově a vzdělávání žáků na waldorfských školách. Praktická část se zaměřuje na specifika vzdělávacího procesu ve waldorfské škole a na začlenění dětí se speciálními vzdělávacími potřebami do výuky. V rámci kvalitativního výzkumu jsou zpracované případové studie integrovaných dětí a provedena analýza jejich odborné dokumentace. Zúčastněným pozorováním a spoluprací s nimi je zdokumentováno jejich dosavadní vzdělávání a posouzena vhodnost zařazení těchto dětí do alternativní školy.cze
dc.format91 s. (141 747 znaků).
dc.format91 s. (141 747 znaků).
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectspecifická porucha učení ADHDcze
dc.subjectmentální postiženícze
dc.subjectwaldorfská pedagogikacze
dc.subjectintegracecze
dc.subjectinkluzecze
dc.subjectvzdělávánícze
dc.subjectpedagogický asistentcze
dc.subjectADHD specific learning disabilityeng
dc.subjectmental disabilityeng
dc.subjectWaldorf educationeng
dc.subjectinclusioneng
dc.subjecteducationeng
dc.subjectteaching assistanteng
dc.titleIntegrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v alternativních školáchcze
dc.title.alternativeIntegration of pupils with special educational needs in alternative schoolseng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag36295
dc.description.abstract-translatedThis thesis is focused on the integration of pupils with special educational needs into alternative schools, points out the pros and cons for their education. In the theoretical part are explained in more detail the concepts related to specific learning disorder ADHD and mental retardation. There is characterized by the integration and inclusion of children with this disability and their cooperation with educational assistant. In the end of the given principles of the Waldorf, here is a comprehensive overview of the philosophy, education of pupils at the Waldorf schools. The practical part focuses on the specifics of the educational process at the Waldorf School and the inclusion of children with special educational needs into teaching. In qualitative research, the case study of integrated children and analyzed their professional documentation. Interested observing and working with them is documented their previous education and assessed the appropriateness of including these children to alternative schools.eng
dc.date.accepted2015-02-03
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineVychovatelství se zaměřením na výchovu ke zdravícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programVychovatelstvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeJošt, Jiří


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam