Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorPlachá, Veronika
dc.contributor.authorKalinovská, Kateřina
dc.date.accessioned2021-12-08T10:02:26Z
dc.date.available2021-12-08T10:02:26Z
dc.date.issued2016
dc.date.submitted2016-06-20
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/32386
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá zvláštnostmi zařazení diabetického dítěte do mateřské školy. Jde o případovou studii chlapce s diagnózou Diabetes mellitus 1. typu na inzulínové pumpě. Teoretická část se věnuje onemocnění Diabetes mellitus 1. typu, jeho příznakům, léčbě a komplikacím. Více je popsán způsob léčby inzulínovou pumpou. Dále teoretická část obsahuje kapitoly týkající se psychologických dopadů na nemocného a na jeho rodinu, nutnost dodržování režimových opatření a legislativní podmínky zařazení zdravotně znevýhodněného dítěte do mateřské školy. Praktickou část tvoří kvalitativní šetření, které představuje kazuistiku chlapce s diabetem. Součástí je rozhovor s ním, s jeho matkou a s paní učitelkou v mateřské škole. Dále praktická část obsahuje činnosti, které mohou pomoci pedagogům se začleněním takto znevýhodněného dítěte do kolektivu mateřské školy. Ze zjištěných skutečností vyplývá, že inzulínová pumpa nemá zásadní vliv na chod v mateřské škole, ale je ulehčením pro rodinu a nemocné dítě.cze
dc.format48 s. (74 165 znaků)
dc.format48 s. (74 165 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectDiabetes mellitus 1. typucze
dc.subjectpředškolní dítěcze
dc.subjectinzulínová pumpacze
dc.subjectsocializacecze
dc.subjectpsychické dopadycze
dc.subjectDiabetes mellitus of 1. typeeng
dc.subjectchild under school ageeng
dc.subjectinsulin pumpeng
dc.subjectsocializationeng
dc.subjectpsychological impactseng
dc.titleDítě s Diabetes mellitus v Mateřské školecze
dc.title.alternativeChild with Diabetes mellitus in Kindergarteneng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag37851
dc.description.abstract-translatedThis bachelor thesis deals with inclusion specialty of diabetic child to day-care centre. It is about the case study of the boy with diagnosis Diabetes mellitus of 1. type on insulin pump. The theoretical part is about illness Diabetes mellitus of 1. type, its symptoms, therapy and complications. The therapy way by insulin pump is described more in detail. The theoretical part contains the chapters regarding the psychological impacts to ill person and its family, the need to respect of the regime precautions and the legislative conditions of the sick child integration to the day-care centre. The practical part consists of a qualitative survey, which represents the boy's casuistry with diabetes. The practical part also includes an interview with the boy, his mother and a teacher at the day-care centre. Further the practical part consists of activities, which can help the pedagogues to incorporate a disadvantaged child such as this boy to the day-care group. From the findings it is clear that an insulation pump does not have any underlying influence on day to day activities in day-care centre however it makes it easier for the family and the unwell child.eng
dc.date.accepted2016-08-22
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství pro mateřské školycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam