Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorVítečková, Miluše
dc.contributor.authorŠímová, Hana
dc.date.accessioned2021-12-08T10:02:30Z
dc.date.available2021-12-08T10:02:30Z
dc.date.issued2016
dc.date.submitted2016-03-29
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/32395
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá rolemi a kompetencemi učitelů mateřské školy. Primárním zájmem této práce je porovnat pohled rodičů na kompetence a role učitele s názory učitelů v praxi. Teoretická část prezentuje některé definice kompetencí a rolí učitele a dítěte předškolního věku. Dále se věnuje popisu a srovnání pohledů jednotlivých autorů na role a kompetence učitele mateřské školy. Zabývá se též kompetencemi dětí předškolního věku v souvislosti se snahou učitele o jejich maximální rozvoj. Okrajově se též věnuje problematice vytvoření profesního standardu učitele v mateřské škole a v návaznosti na to i návrhu kariérního systému učitele. Praktická část uvádí výsledky smíšeného výzkumu, ve kterém bylo nejprve pomocí dotazníků mezi rodiči zjištěno očekávání rodičů na kompetence a role učitele mateřské školy. V další části výzkumu byly provedeny rozhovory s učiteli mateřské školy, při kterých byly diskutovány výsledky dotazníkového šetření a byly zjišťovány názory a postoje učitelů k těmto výsledkům.cze
dc.format61 s. (72 303 znaků).
dc.format61 s. (72 303 znaků).
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectkompetence učitelecze
dc.subjectvzdělávánícze
dc.subjectrole učitelecze
dc.subjectkompetence dětícze
dc.subjectpožadavky rodičůcze
dc.subjectteacher's competencieseng
dc.subjecteducationeng
dc.subjectrole of the teachereng
dc.subjectchildren's competencieseng
dc.subjectparents' requirementseng
dc.titleOčekávání rodičů od učitele MŠ a realitacze
dc.title.alternativeParents expectations from kindergarten teacher and realityeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag38082
dc.description.abstract-translatedThe present bachelor thesis deals with the roles and competencies of preschool teachers. Its main aim is to compare parents' view of the competencies and of the role of teacher with the opinions of the teachers. The theoretical part introduces several definitions of the competencies and roles of the teacher and preschool children. It further provides a description and comparison of the opinions of individual authors on the roles and competencies of a preschool teacher. It also deals with the competencies of preschool children in relation to the teacher's effort to develop these competencies to the maximum extent possible. The thesis also briefly comments on the issue of creating professional standards for preschool teachers and the proposal of a teacher career system related to it. The practical part presents the results of a mixed-mode survey which first used questionnaires for parents to find out about their expectations of the competencies and roles of a preschool teacher. In the next part of the survey, interviews with preschool teachers were conducted. During these interviews were discussed the results of the questionnaires and the teachers' views of and opinions on these results were collected.eng
dc.date.accepted2016-04-19
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství pro mateřské školycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam