dc.contributor.advisor | Rokos, Lukáš | |
dc.contributor.author | Cihlářová, Magdaléna | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T10:03:17Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T10:03:17Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.date.submitted | 2016-04-18 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/32476 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá monitorováním používaných metod a způsobů hodnocení ve výuce přírodopisu a biologie v oblasti Táborska. Data byla získávána prostřednictvím dotazníkového šetření na vyšším stupni základních škol a nižším stupni gymnázií, kde byl kladen důraz na názory a osobní zkušenosti žáků ve vztahu k jednotlivým hodnotícím přístupům, včetně zkušeností s formativním hodnocením, které je v současné době předmětem zájmu a diskusí. Práci tvoří literární rešerše věnující charakteristice způsobů a typů hodnocení a praktická část zahrnující výsledky výzkumu.
Ze zjištěných výsledků vyplývá, že nejčastěji využívaným hodnotícím prostředkem ve výuce přírodopisu je ústní a písemné zkoušení, které je respondenty vnímáno i jako nejpřínosnější metoda. Zkušenost s formativním hodnocením měla na vybraných školách v regionu Táborska více než polovina dotázaných, přičemž během výzkumu nedošlo k zaznamenání výrazné odlišnosti z hlediska užití metod formativního hodnocení mezi jednotlivými oslovenými školami. | cze |
dc.format | 46 s. | |
dc.format | 46 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | hodnocení | cze |
dc.subject | způsoby hodnocení | cze |
dc.subject | formativní hodnocení | cze |
dc.subject | výuka přírodopisu | cze |
dc.subject | assessment | eng |
dc.subject | assessment methods | eng |
dc.subject | formative assessment | eng |
dc.subject | biology lessons | eng |
dc.title | Hodnocení ve výuce přírodopisu a biologie na Táborsku | cze |
dc.title.alternative | Assessment in Biology Education in Tabor and surroundings | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 40715 | |
dc.description.abstract-translated | Bachelor thesis is focused on monitoring the assessment methods used in biology lessons in Tabor and surroundings. Data was obtained through a questionnaire survey at secondary schools and grammar school with the emphasis on students' personal opinions and experiences in relation to individual assessment approaches, including experience with formative assessment, which is currently the subject of interest and discussion. This bachelor thesis consists of review devoted characterization methods and types of assessment. The practical part introduces the research results.
The results showed that the oral and written examination were the most frequently used assessment instrument in the biology lessons. These instruments were also stated to be the most beneficial method from respondents' point of view. More than half of the respondents at schools in the selected region had experience with the formative assessment. There were no significant differences in using of the formative assessment between selected schools. | eng |
dc.date.accepted | 2016-05-25 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Fu-Přu | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Závodská, Radka | |