dc.contributor.advisor | Smržová, Lenka | |
dc.contributor.author | Kučerová, Lenka | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T10:04:58Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T10:04:58Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.date.submitted | 2016-03-07 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/32579 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce obsahuje návrhy činností pro výuku přírodovědné gramotnosti se zaměřením na poznávání rostlin. Návrhy činností jsou zpracovány formou literární rešerše tak, aby byly vhodné pro věkově homogenní třídy v mateřské škole a poskytovaly vhodné podněty k získávání klíčových kompetencí s ohledem na dovednosti, možnosti a individuální potřeby jednotlivců. Cílem bakalářské práce je využití a ověření plynulého, názorného a prožitkového učení v přírodě. Poznatky získané pozorováním rostlin v přírodě prohloubit a rozšířit zajímavými metodami činností jako jsou výtvarná zpracování nebo dramatická ztvárnění daného tématu ve třídě. Ke konkrétním tématům výuky jsou zpracovány a doloženy v příloze pracovní listy, nebo návrhy výtvarných činností. | cze |
dc.format | 64, 29 s. | |
dc.format | 64, 29 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | přírodovědná gramotnost | cze |
dc.subject | klíčové kompetence | cze |
dc.subject | plynulé | cze |
dc.subject | názorné a prožitkové učení | cze |
dc.subject | natural science literacy | eng |
dc.subject | key competencies | eng |
dc.subject | continuous | eng |
dc.subject | object and experiential learning | eng |
dc.title | Svět rostlin - rozvoj přírodovědné gramotnosti v předškolním vzdělávání | cze |
dc.title.alternative | World of Plants - development of scientific literacy in preschool education | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 42462 | |
dc.description.abstract-translated | The bachelor´s thesis contains the proposals of activities for learning of natural science literacy with focusing on cognition of plants. The proposals of activities are compiled through a literature review so that they are suitable for the age homogeneous classes in kindergarten and they provide appropriate incentives for acquiring key competences with regard to skills, capabilities and personal needs of individuals. The goal of the bachelor´s thesis is using and verification of continuous, object and experiential learning in the nature. The pieces of knowledge obtained by observing the plants in nature intensify and extend by interesting methods of activities such as a creative elaboration or a dramatic interpretation of the subject in a classroom. The particular topic of teaching are complied and documented by worksheets or suggestions of creative activities, which are given in Annex. | eng |
dc.date.accepted | 2016-04-20 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |