dc.contributor.advisor | Daňhel, Karel | |
dc.contributor.author | Oršlová, Jiřina | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T10:05:12Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T10:05:12Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.date.submitted | 2016-03-24 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/32591 | |
dc.description.abstract | Tématem bakalářské práce je hudebnost dětí v předškolním věku a jejich schopnost pracovat i s obtížnějšími melodickými nástroji. Teoretická část je zaměřena na vymezení pojmu hudebnost, hudební vývoj dítěte od narození do šesti let, hudební tvořivost a vliv hudby na zdárný vstup do ZŠ. Další nedílnou součástí teoretické části je rozdělení Orffovského instrumentáře, jeho správného pojmenování a metodika hry. Cílem praktické části je ukázka možností k využití melodických nástrojů u dětí předškolního věku na konkrétních písních a jeho začlenění do tematického hudebně-pohybového vystoupení. Šetření proběhlo kvalitativní, metodou zúčastněného, nestrukturovaného pozorování, doplněného fotografiemi a videozáznamem. Využití melodických nástrojů jsem vyhodnotila jako splnitelné a za předpokladu fundovaného vedení, vhodné. | cze |
dc.format | 72. Přílohy: 11 s. (967 znaků) | |
dc.format | 72. Přílohy: 11 s. (967 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | hudebnost; Orffovy nástroje; tvořivost; instrumentální činnosti; hudební vystoupení; děti; učitelka; mateřská škola; píseň; hudba | cze |
dc.subject | musicality; Orff instruments; creativity; instrumental activities; musical performance; children; teacher; Kindergarten; song; music | eng |
dc.title | Využití melodických nástrojů v hudebních činnostech dětí předškolního věku | cze |
dc.title.alternative | The use of melodic instruments in musical activities of preschool children. | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 42496 | |
dc.description.abstract-translated | The theme of the thesis is the musicality of preschool age children and their ability to work with even more difficult melodic instruments. The theoretical part is focused on defining the concept of musicality, musical development of children from birth to 6 years, musical creativity and the influence of music on the successful entry into primary school. Another integral part of the theory is a division of Carl Orff instrumentation, its correct name and methodology games. The aim of the practical part is an exhibition of the use of melodic instruments by preschool children to particular songs and its integration into the thematic musical locomotor performance. The survey was conducted qualitatively by a method of an involved and unstructured observation, supplemented by photographs and video footage. I have evaluated the use of melodic instruments as achievable and appropriate provided by an informed leadership. | eng |
dc.date.accepted | 2016-04-21 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |