Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorSvobodová, Eva
dc.contributor.authorJarošová, Hana
dc.date.accessioned2021-12-08T10:05:13Z
dc.date.available2021-12-08T10:05:13Z
dc.date.issued2016
dc.date.submitted2016-03-18
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/32592
dc.description.abstractSmyslem práce je poukázat na význam cílené etické výchovy v mateřské škole a zjistit, jaký vliv na rozvoj etických postojů dětí může mít práce s příběhy. V teoretické části je popsán morální vývoj dítěte předškolního věku. Představeny jsou nejvýznamnější psychologické koncepce morálního vývoje, zvláště Piagetova a Kohlbergova. Teoretická část dále přibližuje postavení Etické výchovy v našem systému vzdělávání, její hlavní principy a výchovný program. Praktická část popisuje a reflektuje vzdělávací program založený na příbězích s etickým obsahem. Program byl zrealizován v křesťanské třídě mateřské školy a může být inspirativní pro práci v předškolním vzdělávání. Některé z příběhů budou využity při tvorbě metodiky Etické výchovy pro mateřské školy.cze
dc.format63
dc.format63
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectEtická výchovacze
dc.subjectmorálkacze
dc.subjectpříběhcze
dc.subjectMoral developmenteng
dc.subjectEthical educationeng
dc.subjectStoryeng
dc.titleEtický aspekt v předškolním vzdělávánícze
dc.title.alternativeEthical aspect of preschool educationeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag42502
dc.description.abstract-translatedThe intention of this thesis is to highlight the importance of structured Ethical Education in kindergarten and to discover, how stories can influence ethical attitude of children. The theoretical part describes moral development of preschool children. There is introduction of the most important psychological concepts, especially Piaget's and Kohlberg theories. The theoretical part also shows the place of Ethical Education in the educational system of the Czech Republic, its main principles and educational programme. The practical part describes and reflects the educational programme based on stories with ethical content. This Programme was realized in a Christian kindergarten class and can be inspirational for preschool education. Some of the stories will be used for creation a methodology of Ethical education for kindergartens.eng
dc.date.accepted2016-04-21
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství pro mateřské školycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam