Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKouřilová, Jana
dc.contributor.authorNouzová, Veronika
dc.date.accessioned2021-12-08T10:06:04Z
dc.date.available2021-12-08T10:06:04Z
dc.date.issued2016
dc.date.submitted2016-04-27
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/32631
dc.description.abstractBakalářská práce sleduje rysy výtvarného zobrazování romských dětí na přechodu mezi přípravnou třídou a základní školou. V teoretické části se bakalářská práce zabývá charakteristikou romského etnika a jejich vzděláváním, doplněné o specifika výtvarného zobrazení romských dětí, dětskou kresbu, a jejím vývojem. Výzkumná část má podobu longitudinální studie, v níž jsou opakovaně, u týchž dětí, sledovány kresby lidské postavy, a to od přípravné třídy až do počátku 1. třídy. Cílem práce je sledovat a následně posoudit kresby lidské postavy, jejich proměnu a vývoj v jednotlivých aspektech kresby. Dalším cílem práce je zjistit a popsat případné společné rysy kreseb dětí romského etnika.cze
dc.format82 s.
dc.format82 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectRomské etnikumcze
dc.subjectvzdělávání Romůcze
dc.subjectpřípravné třídycze
dc.subjectkresbacze
dc.subjectvývoj kresbycze
dc.subjectRoma ethnicityeng
dc.subjecteducation of Roma ethnicityeng
dc.subjectpreparatory classes drawingeng
dc.subjectdevelopment of drawingeng
dc.titleVývoj kresby a specifika výtvarného projevu u romských dětícze
dc.title.alternativeDevelopment of drawing and specific art expression of the Roma childreneng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag42675
dc.description.abstract-translatedThis Bachelor's thesis monitors displaying visual features of Roma children in the transition from preparatory classes and elementary school. The theoretical part of the thesis deals with the characteristics of the Roma and their education, complemented by specific visual representations of Roma children, children's artwork and its development. The research part takes the form of a longitudinal study, which are repeating, the same childrens' drawing of a human figure monitoring, from preparatory classes until the beginning of the first grade. The goal is to monitor and subsequently analyse the drawings of human figures, their transformation and development in various aspects of the artwork. Furthermore, another aim is to identify and describe the common features of drawings by children of Roma ethnicity.eng
dc.date.accepted2016-05-25
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePsychologiecze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programPsychologiecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeFranclová, Marta


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam