dc.contributor.advisor | Kouřilová, Jana | |
dc.contributor.author | Nouzová, Veronika | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T10:06:04Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T10:06:04Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.date.submitted | 2016-04-27 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/32631 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce sleduje rysy výtvarného zobrazování romských dětí
na přechodu mezi přípravnou třídou a základní školou. V teoretické části se bakalářská práce zabývá charakteristikou romského etnika a jejich vzděláváním, doplněné
o specifika výtvarného zobrazení romských dětí, dětskou kresbu, a jejím vývojem. Výzkumná část má podobu longitudinální studie, v níž jsou opakovaně, u týchž dětí, sledovány kresby lidské postavy, a to od přípravné třídy až do počátku 1. třídy. Cílem práce je sledovat a následně posoudit kresby lidské postavy, jejich proměnu a vývoj v jednotlivých aspektech kresby. Dalším cílem práce je zjistit a popsat případné společné rysy kreseb dětí romského etnika. | cze |
dc.format | 82 s. | |
dc.format | 82 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Romské etnikum | cze |
dc.subject | vzdělávání Romů | cze |
dc.subject | přípravné třídy | cze |
dc.subject | kresba | cze |
dc.subject | vývoj kresby | cze |
dc.subject | Roma ethnicity | eng |
dc.subject | education of Roma ethnicity | eng |
dc.subject | preparatory classes drawing | eng |
dc.subject | development of drawing | eng |
dc.title | Vývoj kresby a specifika výtvarného projevu u romských dětí | cze |
dc.title.alternative | Development of drawing and specific art expression of the Roma children | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 42675 | |
dc.description.abstract-translated | This Bachelor's thesis monitors displaying visual features of Roma children
in the transition from preparatory classes and elementary school. The theoretical part of the thesis deals with the characteristics of the Roma and their education, complemented by specific visual representations of Roma children, children's artwork and its development. The research part takes the form of a longitudinal study, which are repeating, the same childrens' drawing of a human figure monitoring, from preparatory classes until the beginning of the first grade. The goal is to monitor
and subsequently analyse the drawings of human figures, their transformation
and development in various aspects of the artwork. Furthermore, another aim is to identify and describe the common features of drawings by children of Roma ethnicity. | eng |
dc.date.accepted | 2016-05-25 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Psychologie | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Psychologie | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Franclová, Marta | |