Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorBetáková, Lucie
dc.contributor.authorŠollerová, Markéta
dc.date.accessioned2021-12-08T10:06:06Z
dc.date.available2021-12-08T10:06:06Z
dc.date.issued2016
dc.date.submitted2016-03-18
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/32632
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá výukou anglického jazyka v předškolním věku. Téma práce se zaměřuje na sestavení obrazu dobré praxe výuky angličtiny v mateřské škole. Obraz dobré praxe výuky angličtiny v mateřské škole je sestaven na základě odborné literatury, pozorování výuky v anglické mateřské škole a rozhovorů s rodiči a učiteli, kteří mají osobní zkušenost s osvojováním cizích jazyků v předškolním věku. Cílem bakalářské práce je kromě vytvoření obrazu dobré praxe výuky angličtiny v raném věku najít konkrétní příklady dobré praxe výuky angličtiny v mateřské škole a také upozornit na možná rizika, která mohou mít negativní dopad na rozvoj dětské řeči, pokud by výuka cizího jazyka probíhala nesprávným způsobem. Obraz dobré praxe výuky angličtiny v mateřské škole je rovněž porovnán s realitou konkrétní bilingvní mateřské školy. Bylo zjištěno, že při výuce cizího jazyka v předškolním věku je nutné zajistit kvalitního pedagoga, který je odborníkem na předškolní vzdělávání a zároveň je kvalitně jazykově vybaven, dále je důležité poskytnout dítěti správný jazykový vzor; témata, obsah, formy a metody výuky by měly odpovídat specifikům předškolního věku. Dále je při výuce cizího jazyka nutné používat názorné pomůcky, často střídat činnosti, seznamovat děti s cizím jazykem přirozeně formou hry a po celý den, propojovat učení s pohybem a dodržovat individuální přístup, spolupracovat s rodiči a zajistit návaznost výuky mezi jednotlivými školskými stupni. Je velmi důležité ošetřit, aby při osvojování cizího jazyka neutrpěl vývoj mateřštiny. Výuka cizího jazyka je vhodná pouze pro ty děti, jejichž řeč je již dostatečně rozvinuta a které nemají závažnou logopedickou vadu. V opačném případě je vhodné se seznamováním dítěte s cizím jazykem vyčkat do doby, než se tyto deficity upraví.cze
dc.format69 s.
dc.format69 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectosvojování angličtinycze
dc.subjectraný věkcze
dc.subjectmateřská školacze
dc.subjectEnglish language acquisitioneng
dc.subjectearly yearseng
dc.subjectpre-school educationeng
dc.subjectforeign languageeng
dc.titleObraz dobré praxe výuky angličtiny v mateřské škole.cze
dc.title.alternativeThe picture of good classroom practice in teaching English in pre-school education.eng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag42694
dc.description.abstract-translatedThis Bachelor thesis deals with teaching English as a second language in pre-school education. The theme of the thesis is to compose a picture of good classroom practice when teaching English as a second language in a pre-school setting. The picture of good classroom practice in teaching English as a second language in pre-school education established by this thesis is developed based on professional publications, observations of lessons in pre-school settings, and interviews with parents and teachers who have personal experience with foreign language acquisition at an early age. In addition to composing a picture of good classroom practice with regard to teaching English in pre-school education, the goal of this Bachelor thesis is to both find specific examples of good classroom practice and to point out the risk of negative consequences on a child's speech development if foreign language lessons are conducted inappropriately. The picture of good classroom practice in teaching English in pre-school education is then compared with the real practice in a specific bilingual kindergaten. It was ascertained that during the teaching of a foreign language at an early age that the teacher should be a professional of early childhood education with good quality language skills as it is very important to provide a correct language model for the children. The themes, content, forms, and methods should fit to the specifics of pre-school age. During foreign language teaching it is also necessary to use visual aids and to change the activities often to acquaint the children with a foreign language naturally such as by using games throughout the whole day and to combine the learning with movement (multi-modal learning). It is important to use an individual approach, to cooperate with parents, and to ensure the continuity and progression of teaching between educational stages. It is very important to continue to support the child's native language during foreign language acquisition. English language acquisition is only suitable for children whose speech is adequately developed in their native language and who don't have any serious logopaedic impediment. If impediments exist or speech is not adequately developed, it is recommended to wait to begin second language instruction until the deficits are eliminated.eng
dc.date.accepted2016-04-19
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství pro mateřské školycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam