Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorVavrečka, Michal
dc.contributor.authorMatuchová, Eva
dc.date.accessioned2021-12-08T10:07:58Z
dc.date.available2021-12-08T10:07:58Z
dc.date.issued2016
dc.date.submitted2016-04-27
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/32705
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá vlivem hraní agresivní počítačové hry na následné emoční vnímání vizuálně afektivních podnětů z databáze NAPS. V teoretické části jsou rozpracovány věcné informace týkající se elektroencefalografu, emocí, agrese, kognitivních evokovaných potenciálů a medií ve vztahu k agresi. Praktická část se zabývá metodologií a interpretací získaných výsledků z experimentu. Experiment využívá celkem 4 skupin subjektů. Dvě skupiny hráčů počítačových her, přičemž jedna skupina byla stimulována původní, agresivní verzí hry Counter Stike a druhá skupina pro potřeby experimentu upravenou neagresivní verzí. A 2 skupiny nehráčů s toutéž herní stimulací. Před a po hraní jsou participanti vystaveni afektivní vizuální stimulaci a je zkoumána odezva kognitivních evokovaných potenciálů. Metodologicky se práce opírá o Analýzu rozptylu a párový T-test. Využívá programu Matlab a jeho toolboxu EEGlab. Výsledky ze statistických analýz neprokázaly statisticky významné rozdíly v reakci na afektivně vizuální podněty mezi výše popsanými skupinami subjektů před a po hraní násilné či nenásilné verze počítačové hry.cze
dc.format74 s. (97 115 znaků)
dc.format74 s. (97 115 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectelektroencefalografcze
dc.subjectpočítačové hrycze
dc.subjectemocecze
dc.subjectagresecze
dc.subjectkognitivní evokované potenciálycze
dc.subjectelectroencephalogrameng
dc.subjectcomputer gameseng
dc.subjectemotionseng
dc.subjectaggressioneng
dc.subjectevent related potentialseng
dc.titleDetekce agresivních emocí pomocí EEG při hraní počítačových hercze
dc.title.alternativeDetection of aggressive emotions in EEG signal during playing computer game.eng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag43439
dc.description.abstract-translatedThe presented thesis deals with an influence of playing aggressive computer games with the following emotional perception of visual - affective stimuli from NAPS database. The theoretical part is focused on the electroencephalogram, emotions, aggression, event related potentials and media and violence. The practical part is focused on methodology and interpretation of results obtained from experiment. The experiment uses 4 groups of participants. Two of them were groups of computer games players. The first group was playing original version of Counter Strike the second one was playing modified non violent version of Counter Strike. The other two groups were groups of non players of computer games and for them were used the same gaming stimulation. All 4 groups were exposure to visual - affective stimuli before and after play and their event related potentials are examined. The thesis is methodologically based on Analysis of variance and paired T test. For data processing and analysis was used EEGlab which is toolbox of Matlab. The results from statistical analysis have not shown any statistically significant differences in visual affective stimuli between groups.eng
dc.date.accepted2016-05-23
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePsychologiecze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programPsychologiecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereePlassová, Michala


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam