Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorNosková, Milena
dc.contributor.authorMěrtlová, Tereza
dc.date.accessioned2021-12-08T10:09:07Z
dc.date.available2021-12-08T10:09:07Z
dc.date.issued2016
dc.date.submitted2016-06-24
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/32743
dc.description.abstractTématem bakalářské práce je gender a genderové aspekty školství. Práce je rozdělena do dvou částí. První část se věnuje teoretickému rozboru pojmu gender a s ním spojenými kapitolami. Seznámí nás s genderovou problematikou, feminis-mem, genderovou rolí či genderovým stereotypem. Věnuje se také genderu a ja-zyku včetně vztahu genderu ke škole. K první části práce také náleží kapitola učivo a učebnice, jež popisuje genderová kritéria korektní učebnice. Praktická část ob-sahuje posouzení genderové korektnosti čtyř rozdílných učebnic českého jazyka pro 2. stupeň základních škol, založené na teoretických poznatcích. Cílem bakalář-ské práce je seznámit se s genderovou problematikou a přiblížit význam gendero-vého aspektu pro školu.cze
dc.format55 s.
dc.format55 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectGendercze
dc.subjectgenderové stereotypycze
dc.subjectgenderové rolecze
dc.subjectgenderová identitacze
dc.subjectfeminismuscze
dc.subjectgender studiescze
dc.subjectgenderová lingvistikacze
dc.subjectgenerické maskulinumcze
dc.subjectučivocze
dc.subjectučebnicecze
dc.subjectGendereng
dc.subjectgender stereotypeseng
dc.subjectgender roleseng
dc.subjectgender identityeng
dc.subjectfeminismeng
dc.subjectgender stud-ieseng
dc.subjectgender linguisticseng
dc.subjectgender masculineeng
dc.subjectcurriculumeng
dc.subjecttextbookseng
dc.titleK problematice genderu ve vztahu ke školecze
dc.title.alternativeIn addition to gender and school connection problematiceng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag43616
dc.description.abstract-translatedThe topic of this bachelor's thesis is gender and aspects of gender in schoo-ling. The work is divided into two parts. The first part deals with the theoretical analysis of the term gender and chapters connected with this term. It introduces the issues of gender, feminism, gender role and gender stereotype. It also deals with gender considering the language and its usage in schools. The first part of this work also mentions curriculum and textbooks, describing proper criteria of a correct textbook. The practical part contains the assessment of the gender rightness of four different textbooks of Czech language for the second grade of the basic schools based on theoretical findings. The goal of this work is to intro-duce the gender issues and explain the importance of gender aspect for schools.eng
dc.date.accepted2016-08-25
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineČJu-SVucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam