Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKučera, Dalibor
dc.contributor.authorPlašil, Jan
dc.date.accessioned2021-12-08T10:09:51Z
dc.date.available2021-12-08T10:09:51Z
dc.date.issued2016
dc.date.submitted2016-01-05
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/32766
dc.description.abstractBakalářská práce se věnuje operacionalizaci pojmu šikana dětmi ze základních a středních škol. Teoretická část se věnuje definici šikany, trojrozměrnému pohledu na šikanování, aktérům šikany, vývojovému hledisku, příčinám a následkům šikany a popisu "léčby" šikany. V praktické části je realizován výzkum na dvou školách, jedné základní (n = 88) a jedné střední škole (n = 84). Za pomoci smíšeného výzkumného designu je provedeno dotazníkové šetření a následné skupinové diskuse, jejichž cílem je zjistit, jak žáci základních a středních škol vnímají pojem šikana a jak by ho sami definovali. Výzkum se opírá o tři hlavní hlediska šikany a to: šikanování jako nemocné chování, šikanování jako závislost a šikanování jako porucha vztahů ve skupině. Výsledky potvrzují dobrou orientaci žáků v behaviorálních projevech šikany, ze strany všech jejích účastníků. Dále poukazují na složitost vztahů mezi agresorem a obětí, které se mohou jevit jako kamarádské, ale v praxi jde spíše o "falešné kamarádství", které je od skutečného těžko rozeznatelné. Výzkum ukazuje pozitivní postoj žáků k řešení šikany, jakožto problému, týkajícího se celého třídního kolektivu.cze
dc.format91
dc.format91
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectšikanacze
dc.subjectškolacze
dc.subjectbehaviorální pohled na šikanucze
dc.subjectpsychodynamický pohled na šikanucze
dc.subjectsociopsychologický pohled na šikanucze
dc.subjectbullyingeng
dc.subjectschooleng
dc.subjectbehaviour look at bullyingeng
dc.subjectpsychodynamic look at bullyingeng
dc.subjectsocio psychological look at bullyingeng
dc.titleOperacionalizace pojmu šikana dětmi ze základních a středních školcze
dc.title.alternativeTerm Operationalization of Bullying by Children from Elementary and High Schooleng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag44629
dc.description.abstract-translatedBachelor thesis deals with conception of bullying by children from elementary and high schools´ operationalization. Theoretical part is aimed at definition of bullying, three-dimensional look at bullying, participants of bullying, development viewpoint, bullying´s causes and effects and description of bullying´s treatment. Research of two schools, one primary (n = 88) and one secondary (n = 84), is performed in practical part. Questionnaire survey and subsequent group discussions are performed with the aid of mixed research design. The aim is to find out how pupils of primary and secondary schools perceive conception of bullying and how they would define it by themselves. The research is based on three main viewpoints of bullying bullying as a pathological behaviour, bullying as an addiction and bullying as a disorder of group´s relationships. Results confirm good pupils´ orientation in behavioral display of bullying from its each participant´s side. Results also point out complexity of relationships between aggressor and his victim, which may appear to be friendly. In practice, however, it is more likely "false friendship", which is hardly distinguishable from the real one. The research shows positive attitude of pupils to bullying´s solution as a problem concerning whole class group.eng
dc.date.accepted2016-02-10
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePsychologiecze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programPsychologiecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeBajgarová, Zdeňka


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam