dc.contributor.advisor | Vítečková, Miluše | |
dc.contributor.author | Hřavová, Aneta | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T10:10:19Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T10:10:19Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.date.submitted | 2016-03-23 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/32781 | |
dc.description.abstract | Cílem této práce je srovnání systému předškolního vzdělávání v mateřských školách před a po sametové revoluci. V teoretické části je popsán vývoj předškolního vzdělávání od 50. let 20. století až po současnost. Teoretická část je zaměřena i na pojetí učitele a práci učitelky mateřské školy. Zmíněny jsou cíle předškolního vzdělávání, změny ve školní legislativě a tvorbě vzdělávacích programů. Praktická část přináší výsledky smíšeného výzkumu, jehož cílem bylo (na základě rozhovorů a dotazníkového šetření) zjistit, jak vnímají učitelky s dlouholetou praxí vývoj své profese v čase, jaké vnímají změny. | cze |
dc.format | 53 s. | |
dc.format | 53 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | učitel | cze |
dc.subject | mateřská škola | cze |
dc.subject | školství | cze |
dc.subject | dítě | cze |
dc.subject | výchova | cze |
dc.subject | vzdělávání | cze |
dc.subject | kompetence | cze |
dc.subject | teacher | eng |
dc.subject | kindergarten | eng |
dc.subject | education | eng |
dc.subject | child | eng |
dc.subject | education | eng |
dc.subject | training | eng |
dc.subject | competence | eng |
dc.title | Učitelka mateřské školy v proměnách času | cze |
dc.title.alternative | Teacher of kindergarden through the ages | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 45165 | |
dc.description.abstract-translated | Objective of the study is comparison of the preschool education system in a nursery schools before and after the Velvet Revolution in 1989. The theoretical part describes the development of preschool education since the 50's of the 20th century to the present. The theoretical part is focused also on the concept of a teacher and the role of a kindergarten teacher. Mentioned are goals of preschool education, changes in the legislation and the creation of school educational programs. The practical part presents the results of the combined research which aim was (based on interviews and questionnaires) to determine how the teachers with a long-time experience percieve the development of their profession during the time and which changes they percieve. | eng |
dc.date.accepted | 2016-04-20 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |