dc.contributor.advisor | Procházka, Miroslav | |
dc.contributor.author | Galatíková, Zuzana | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T10:10:27Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T10:10:27Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.date.submitted | 2016-06-24 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/32785 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá zmapováním masmédií, především televizního vysílání a elektronických zařízení s internetem, v životě dětí předškolního věku a vztahem masmédií k rozvoji počátečního čtení. Teoretická část vychází z nastudované literatury k problematice předškolního dítěte, počátečního čtení a masmédií, výzkumná část se zabývá samostatným zkoumáním tohoto jevu ve společnosti, a to metodou dotazníkového šetření u rodičů předškolních dětí, dále strukturovaným rozhovorem s vybranými dětmi a strukturovaným rozhovorem s otevřenými otázkami s vybranými učitelkami mateřských škol. Cílem této práce je zjistit, jakou podobu má zájem dnešních předškolních dětí o knihu a v jaké míře upřednostňují televizi a elektronická zařízení s internetem před knihou a tištěnými médii, jak se rodiče věnují posilování vztahu ke knize a jak korigují pořady, které děti sledují. | cze |
dc.format | 56 s. | |
dc.format | 56 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | dítě předškolního věku | cze |
dc.subject | masmédia | cze |
dc.subject | počáteční čtení | cze |
dc.subject | kniha | cze |
dc.subject | televize | cze |
dc.subject | elektronické zařízení | cze |
dc.subject | tablet | cze |
dc.subject | počítač | cze |
dc.subject | pre-school child | eng |
dc.subject | mass media | eng |
dc.subject | pre-reading | eng |
dc.subject | book | eng |
dc.subject | television | eng |
dc.subject | electronic devices | eng |
dc.subject | tablet | eng |
dc.subject | PC | eng |
dc.title | Masmédia a rozvoj počátečního čtení u dětí předškolního věku | cze |
dc.title.alternative | Mass media and the development of pre-reading of preschool children | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 45242 | |
dc.description.abstract-translated | This thesis maps mass media, especially television broadcasting and electronic devices with connection to the Internet, in the lives of pre-school children, and investigates the relationship between mass media and development of initial reading skills. The theoretical part analyses existing literature relevant to pre-school child development elementary reading and mass media, while the empirical research makes an independent investigation into this phenomenon in society using questionnaires for pre-school children's parents, structured interviews with selected children, and structured interviews with open-ended questions with selected pre-school teachers. The aim of this work is to determine today's pre-school children's interests in books compared with television and electronic devices with connection to the Internet, to look at how parents strengthen their children's relationships with books, and to identify methods for controlling the programmes that children watch. | eng |
dc.date.accepted | 2016-08-22 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |