Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorHabrdová, Kateřina
dc.contributor.authorPetlánová, Gabriela
dc.date.accessioned2021-12-08T10:10:38Z
dc.date.available2021-12-08T10:10:38Z
dc.date.issued2016
dc.date.submitted2016-06-20
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/32791
dc.description.abstractTématem bakalářské práce je koktavost, narušení komunikační schopnosti. Hlavním cílem této práce je shromáždit informace o poruchách narušené komunikační schopnosti. Vyhledat informace o etiologii, příznacích, výskytu, prevenci, terapii koktavosti. Dále shromáždit didaktický materiál vedoucí k rozvoji řeči a odstraňování neplynulosti u dítěte s počínající koktavostí, který vyplývá z dotazníkového šetření a bude sloužit jak pro práci učitelky MŠ, tak rodičům dítěte. V teoretické části je objasněn pojem komunikace, narušená komunikační schopnost a koktavost. Dále jsou vysvětleny příznaky, výskyt, etiologie, typy, prevence a terapie koktavosti. Praktická část byla realizována pomocí kvantitativního výzkumu- dotazníkové šetření. Dotazníky vyplnilo 50 respondentů, všemi respondenty byly ženy s profesí učitelky v MŠ. Závěr bakalářské práce poskytuje konkrétní metodická cvičení, která vyplynula z dotazníkového šetření.cze
dc.format71 s.
dc.format71 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectnarušená komunikační schopnostcze
dc.subjectkoktavostcze
dc.subjectprevencecze
dc.subjectspolupráce školy a rodinycze
dc.subjectcommunication disabilityeng
dc.subjectstutteringeng
dc.subjectpreventioneng
dc.subjectcooperation between the school and the familyeng
dc.titleKOKTAVOST, NARUŠENÍ KOMUNIKAČNÍ SCHOPNOSTIcze
dc.title.alternativeStuttering, disorder of communication abilitieseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag45744
dc.description.abstract-translatedThe topic of the thesis is stuttering, communication disability. The main purpose of the thesis is to gather information connected to the communication ability disturbance. Furthermore to gather the information about etiology, symptoms, occurrence, prevention and therapy. In addition the thesis attempts to analyze didactic material contributing to development of speech and eliminating indications of incipient speech disorder during childhood. The didactic material is based on questionnaires and represents possible practical usage for teachers in nursery schools and for the parents as well. The theoretical part deals with the main concepts such as communication, communication disability and stuttering. The concepts are further elaborated concerning symptoms, occurrence, etiology, types, prevention and therapy. The practical part of the thesis was implemented on the ground of quantitative research. The response rate to questionnaires was fifty responders. All responders were women with teaching experience in nursery schools and kindergartens. The conclusion provides specific methodological exercises based on the research.eng
dc.date.accepted2016-08-23
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství pro mateřské školycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam