dc.contributor.advisor | Svobodová, Eva | |
dc.contributor.author | Ševčíková, Michaela | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T10:10:53Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T10:10:53Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.date.submitted | 2016-03-29 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/32798 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce je zaměřena na předškolní věk dítěte. Cílem bakalářské práce je přiblížit specifika vývoje z různých úhlů pohledu a učení dětí. Dalším cílem je seznámení s programem filozofie pro děti. V teoretické části jsou popsány zvláštnosti předškolního věku, specifika kognitivního a emočního vývoje dítěte, teorie vývoje podle E. H. Eriksona, myšlení a řeč dítěte podle Vygotského a Piageta, učení dítěte předškolního věku a program filozofie pro děti jeho definice, techniky, metody a práce s otázkou při filozofování s dětmi. Praktická část obsahuje konkrétní otázky a náměty na činnosti vhodné k filozofování s dětmi s využitím vhodné literatury. Závěr práce obsahuje zhodnocení teoretické části a praktického provedení činností se zaměřením na filozofování s dětmi. Přílohy obsahují výčet literatury vhodné k filozofování s dětmi, včetně ukázek ilustrací. | cze |
dc.format | 49, 10 s. (72 567 znaků) | |
dc.format | 49, 10 s. (72 567 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Předškolní věk | cze |
dc.subject | vývoj | cze |
dc.subject | myšlení | cze |
dc.subject | filozofie pro děti | cze |
dc.subject | Pre-school age | eng |
dc.subject | evolution | eng |
dc.subject | thought | eng |
dc.subject | Philosophy for children | eng |
dc.title | Filozofie pro děti s myšlenkou | cze |
dc.title.alternative | Philosophy for the Children with the Idea | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 46580 | |
dc.description.abstract-translated | This bachelor's work attends to pre-school aged children. The aim is to address the particular development from various angles and the learning curve of children. Further it will also present the child's philosophy program. In the theoretical part, there is a description of variables in pre-school children, specifics of cognitive and emotional development of a child, the theory of E.H.Erikson, thinking and speech according to Vygorsky and Piaget, learning ability of a pre-school child and the philosophy program for children it's definition, techniques, methods and placing philosophical questions to child. The practical part of this study contains particular sets of question and topics relevant to philosophical exercise with children using relevant literature. The conclusion contains evaluation of theoretical part as well as the evaluation of the practical use of certain activities aimed to carry out philosophical debate with children. The attachment lists relevant literature for child's philosophy exercise, including some illustrations. | eng |
dc.date.accepted | 2016-04-20 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |