Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKouřilová, Jana
dc.contributor.authorKučerová, Tereza
dc.date.accessioned2021-12-08T10:10:57Z
dc.date.available2021-12-08T10:10:57Z
dc.date.issued2016
dc.date.submitted2016-04-28
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/32800
dc.description.abstractTato bakalářská práce pojednává o rozdílech ve čtení anglického textu u žáků s dyslexií a bez ní, přičemž se soustřeďuje na aspekty rychlosti, chybovosti a na kvalitu chyb. Cílem práce je kvantitativně srovnat rychlost a chybovost čtení v angličtině u dyslektických a intaktních žáků a nalézt mezi nimi souvislosti. Dále se práce zaměřuje na typ chyb, kterých se dyslektici při četbě v angličtině dopouštějí - ty jsou zkoumány kvalitativně. V první části práce jsou rozebrána teoretická východiska specifických poruch učení, je pojednáno o dyslexii a jejím vlivu na osvojování anglického jazyka a následně jsou navrženy možnosti reedukace dyslexie ve výuce anglického jazyka. V praktické části jsou pomocí zkoušek čtení v anglickém a českém jazyce zjišťovány rychlost a chybovost, které jsou dále porovnávány u dyslektické a srovnávací skupiny. Výsledky práce jsou využitelné jak pro pedagogicko-psychologickou diagnostiku, tak pro výuku angličtiny u žáků s dyslexií.cze
dc.format67 s. (124 708 znaků)
dc.format67 s. (124 708 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectdyslexiecze
dc.subjectanglický jazykcze
dc.subjectčtenícze
dc.subjectžáci se SPUcze
dc.subjectdyslexiaeng
dc.subjectEnglish languageeng
dc.subjectreadingeng
dc.subjectpupils with learning disabilitieseng
dc.titlePorovnání úrovně čtení anglického textu u dětí se SPU a bez SPUcze
dc.title.alternativeComparison of reading skills in English by pupils with and without learning disabilitieseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag47219
dc.description.abstract-translatedThis bachelor thesis deals with differences in reading in English by pupils with and without dyslexia. It focuses on speed, error rate and error quality in the reading process. The aim of this work is to compare speed and error rate in English reading by dyslectic and comparative group and to find links between them by use of quantitative methods. Further, the work is concerned with types of errors made by dyslectics when reading; these are examined using qualitative methods. In the first part of the work is described theoretical basis of learning disabilities as well as the influence of dyslexia on English language acquisition. Moreover, possible ways of re-education of dyslexia in English language learning are suggested there. In the practical part of the work are used reading tests for English and Czech language to find out speed and error rate, which are afterwards compared by dyslectic and comparative group. Thesis results are usable for pedagogical-psychological diagnostics the same as for English teaching by pupils with dyslexia.eng
dc.date.accepted2016-05-25
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePsychologiecze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programPsychologiecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeHavlisová, Helena


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam