dc.contributor.advisor | Mazehóová, Yvona | |
dc.contributor.author | Chvátalová, Markéta | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T10:11:12Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T10:11:12Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.date.submitted | 2016-06-28 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/32807 | |
dc.description.abstract | Smyslem tohoto textu je srovnání výtvarné tvorby dospívajících dětí, které jsou výtvarně vedeny v základní umělecké škole a dětí navštěvujících běžnou základní školu, které výtvarně vedeny nejsou. Předpokladem je, že metodicky vedené děti tvoří jiným způsobem.
Teoretická část je zaměřena na specifika období dospívání a ontogenetický vývoj výtvarného zobrazování. V tomto ohledu se věnujeme také vývoji kresby lidské postavy a jejím symbolickým významům. Zároveň jsme nastínili možnosti artefiletického vedení.
V praktické části jsme zkoumali, zda se liší výtvarné zobrazování dětí výtvarně vedených a dětí, které takto vedeny nejsou. K tomu jsme použili kresbu postavy. | cze |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Pubescence | cze |
dc.subject | Ontogeneze dětské kresby | cze |
dc.subject | Ontogeneze kresby postavy | cze |
dc.subject | Symbolické významy kresby postavy | cze |
dc.subject | Artefiletika | cze |
dc.subject | Pubescent children | eng |
dc.subject | Ontogenesis of children's drawing | eng |
dc.subject | Development of drawing human body | eng |
dc.subject | Symbolical meanings of drawing human body | eng |
dc.subject | Artefiletic | eng |
dc.title | Porovnání kresby lidské postavy dětí výtvarně vedených a nevedených v období pubescence | cze |
dc.title.alternative | Comparing the drawings of human bodies by pubescent children with artistic and non artistic backgrounds | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 48195 | |
dc.description.abstract-translated | The point of my theses is to compare some artwork between the teenagers attending artschool and pupils attending primary school only. The children who are leading methodically are supposed to create in a different way.
The theoretical part is pointed to the three main facts: The first one the teenager's period with its specific moments, than the evolution of drawing and the last one the drawing of human body and its symbolical meanings. We have tried to define some possibilities of artefiletic leading as well.
In the practical part there were compared drawings of children with artistic and children with non-artistic backgrounds. There was used the method of drawing human body. | eng |
dc.date.accepted | 2016-08-25 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Arteterapie | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Psychologie | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |