dc.contributor.author | Hovorková, Eva | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T10:15:08Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T10:15:08Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.date.submitted | 2016-08-25 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/33006 | |
dc.description.abstract | Disertační práce s názvem "Efektivní využití potenciálu bilingvního prostředí" je zaměřena na zmapování jak správných, tak špatných postupů při bilingvní výchově. Téma bilingvismu je v současné době velmi aktuální. V souvislosti s rostoucí globalizací společnosti je kladen stále větší důraz na výuku cizích jazyků. Lidé žijící ve smíšeném manželství však často nemají představu, jak své děti vychovávat a dopouštějí se mnohých chybných kroků, které později není možné napravit. Teoretická část podává přehled o bilingvismu, jeho rozdělení, typech a způsobech nabytí. Empirická část teorii prakticky demonstruje na různých příkladech. V rámci kvalitativního výzkumu bylo zpracováno 42 případových studií, které zachycují typické i netypické bilingvní respondenty. Výsledky výzkumu jsou porovnány s fakty uvedenými v odborné literatuře.
Cílem disertační práce je podat přehled úspěšných i neúspěšných postupů a upozornit na ty, při kterých je potenciálu bilingvního prostředí využito co nejlépe. Současně také ukazuje, čemu se při bilingvní výchově vyhnout. | cze |
dc.format | 162 | |
dc.format | 162 | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Grammontovo pravidlo | cze |
dc.subject | bilingvismus | cze |
dc.subject | bilingvní výchova | cze |
dc.subject | code- switching | cze |
dc.subject | Grammont´s rule | eng |
dc.subject | bilingualism | eng |
dc.subject | bilingual upbringing | eng |
dc.subject | code- switching | eng |
dc.title | Efektivní využití potenciálu bilingvního prostředí | cze |
dc.title.alternative | How to use the potential of bilingual environment efficiently | eng |
dc.type | disertační práce | cze |
dc.identifier.stag | 48631 | |
dc.description.abstract-translated | The dissertation thesis "How to use the potential of bilingual environment efficiently" endeavors to highlight bad as well as good practices in bilingual upbringing. Bilingualism represents at present a very topical issue. In connection with increasing globalization, the issue of learning of foreign languages is more and more emphasised. People living in mixed marriages have often no idea how to bring their children up. In many cases they take steps that lead to irreversible consequences. The theoretical part of the thesis gives a survey of bilingualism, the division and kinds of bilingualism and ways of its acquisiton. The theory is practically illustrated in the empirical part through various examples. 42 case studies have been carried out, which include characteristic and uncharacteristic respondents. The findings of the research are compared with the facts mentioned in the reference works.
The aim of the dissertation thesis is to find out which educational methods should parents follow in bilingual education and which methods they should better avoid. | eng |
dc.date.accepted | 2016-10-26 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Pedagogická psychologie | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Ph.D. | |
dc.thesis.degree-program | Psychologie | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Janošová, Pavlína | |
dc.contributor.referee | Jošt, Jiří | |