dc.contributor.advisor | Garabiková Pártlová, Margareta | |
dc.contributor.author | Šimek, Matouš | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T12:05:46Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T12:05:46Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.date.submitted | 2017-01-02 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/33009 | |
dc.description.abstract | Práce zkoumá připravenost učitelů základních škol v Jihočeském kraji pro výuku environmentální výchovy. Touto připraveností se myslí především kompetence pro efektivní podávání a koordinování environmentální výchovy, nikoliv penzum učitelových znalostí. Teoretická část popisuje vývoj, výzvy a rozmanitost metod environmentální výchovy v České republice. Praktická část se zaměřuje na analýzu Školních vzdělávacích plánů (ŠVP) a především kvalitativní analýzu odpovědí učitelů získaných pomocí dotazníku, který obsahoval 6, většinou otevřených otázek. Na základě zhodnocení těchto odpovědí byly determinovány a charakterizovány tři skupiny učitelů lišících se kompetencemi a tedy i připraveností pro oblast environmentální výchovy. Dále byla ověřena převažující spokojenost učitelů s nabídkou a úrovní výukových programů, školení a seminářů, zajišťovaných v kraji především neziskovými organizacemi a několika státními institucemi. | cze |
dc.format | 50 | |
dc.format | 50 | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | environmentální výchova | cze |
dc.subject | kompetence | cze |
dc.subject | základní škola | cze |
dc.subject | přístup učitelů | cze |
dc.subject | dotazník | cze |
dc.subject | kvalitativní analýza | cze |
dc.subject | ekocentra | cze |
dc.subject | environmental education | eng |
dc.subject | skills | eng |
dc.subject | primary school | eng |
dc.subject | teachers' attitudes | eng |
dc.subject | questionnaire | eng |
dc.subject | qualitative analysis | eng |
dc.subject | eco-center | eng |
dc.title | Připravenost učitelů ZŠ pro výuku environmentální výchovy | cze |
dc.title.alternative | Preparedness of primary school teachers for environnmental education | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 34681 | |
dc.description.abstract-translated | This bachelor thesis examines the preparedness of primary school teachers in the South Bohemia for environmental education. This readiness is thinking of competencies for effective administration and coordination of environmental education, not stint the teacher's knowledge. The theoretical part describes the development, challenges and diversity of methods of environmental education in the Czech Republic. The practical part focuses on the analysis of the education plan (SEP) and primarily qualitative analysis of the responses of teachers gathered through a questionnaire, which contained 6, mostly open questions. Based on the evaluation of these responses were determined and defined three groups of teachers of differing competencies and thus preparedness for environmental education. Further it has been verified overwhelming satisfaction of teachers with internet and levels of educational programs, training and seminars, provided primarily by NGO´s and several government agencies in the region. | eng |
dc.date.accepted | 2017-02-01 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství odborných předmětů | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |