Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKornatovská, Zuzana
dc.contributor.authorZelenková, Eva
dc.date.accessioned2021-12-08T12:05:54Z
dc.date.available2021-12-08T12:05:54Z
dc.date.issued2017
dc.date.submitted2017-01-02
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/33032
dc.description.abstractTématem této práce je zjistit, jaké jsou možnosti integrace do nabídky volnočasových pohybových aktivit v okrese Jindřichův Hradec pro děti s disabilitou zrakovou, sluchovou a mentální ve věku 8 15 let. V teoretické části je nastíněna problematika pojmu disabilita, jeho charakteristika a klasifikace, dále se věnuje charakteristice a klasifikaci jednotlivých disabilit, na které je tato práce zaměřena, tedy disability zrakové, sluchové a mentální. Součástí teoretické části je také popis okresu Jindřichův Hradec a vymezení pojmu volnočasová pohybová aktivita. Praktická část práce se pak věnuje samotnému výzkumu provedenému v okrese Jindřichův Hradec. Výzkumné šetření bylo prováděno formou anketního šetření. Do anketního šetření se zapojilo 22 trenéru, 15 dětí s disabilitou, 30 intaktních dětí, 15 rodičů dětí s disabilitou a 5 ředitelů škol/sportovišť. V rámci výsledků z výzkumného šetření nebyly výzkumné předpoklady (a to sice, že nabídka volnočasových pohybových aktivit je pro děti s jednotlivými typy disability dostatečná) potvrzeny. Trenéři volnočasových pohybových aktivit jsou sice ze 100 % toho názoru, že by děti s disabilitou určitě měly mít možnost integrace, ale z 55 % jim toto vlastně nejsou schopni umožnit, což jistě souvisí i s faktem, že 40 % dotázaných trenérů nemá žádné sportovní vzdělání. Děti intaktní i děti s disabilitou jsou integraci nakloněny, stejně tak i rodiče dětí s disabilitou, kteří ani netrvají na speciálně pedagogickém vzdělání lektorů.cze
dc.format88 s.
dc.format88 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectdítě s disabilitoucze
dc.subjectzraková disabilitacze
dc.subjectsluchová disabilitacze
dc.subjectmentální disabilitacze
dc.subjectvolnočasová pohybová aktivitacze
dc.subjectokres Jindřichův Hradeccze
dc.subjectchild with disabilityeng
dc.subjectvisual disabilityeng
dc.subjecthearing disabilityeng
dc.subjectmental disabilityeng
dc.subjectleisure time physical activityeng
dc.subjectJindřichův Hradec areaeng
dc.titleNabídka volnočasových pohybových aktivit pro děti s disabilitou v okrese Jindřichův Hradeccze
dc.title.alternativeAvailability of physical activities for children with disabilities in their leisure time in Jindřichův Hradec areaeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag41315
dc.description.abstract-translatedThe goal of this thesis is to analyze the possibility of integration for children with visual-, mental-, and hearing- disabilities between the ages of 8 to 15 years into the offer of physical leisure time activities in the Jindřichův Hradec area. The theoretical part deals with the concept of disability, its characteristics and classification and the classification and characteristics of visual-, mental-, and hearing disability. Another component of the theoretical part is the characteristics of the Jindřichův Hradec area and the definition of the concept of a physical leisure time activity. The practical part of this thesis focuses on the very research done in the Jindřichův Hradec area. The research survey was done in a form of a questionnaire survey. 22 Trainers, 15 children with disabilities, 30 intact children, 15 parents of disabled children and 5 Directors took part on the research survey. Research assumptions "that the offer of leisure time physical activities for children with different types of disability is sufficient" were not confirmed. Although 100 % of trainers of leisure-time physical activities hold opinion that children with disabilities should definitely have an opportunity to integrate into leisure-time physical activities, but 55 % of them cannot offer to children with disabilities the option of integration. It is also due the fact that 40 % of trainers have no sports qualification. Intact children as well as children with disabilities are for integration of children with disabilities into leisure time physical activities. The same is true also for parents of children with disabilities who even do not insist on special sports qualification of trainers.eng
dc.date.accepted2017-01-25
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineVýchova ke zdravícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereePospíšilová, Michaela


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam