dc.contributor.advisor | Karvánková, Petra | |
dc.contributor.author | Maccechini, Tereza | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T12:06:17Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T12:06:17Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.date.submitted | 2017-04-28 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/33088 | |
dc.description.abstract | Hlavním tématem bakalářské práce je výuka regionální geografie Ameriky v českém a zahraničním prostředí na úrovni 2. stupně základní školy. Stěžejním cílem je vypracování rozboru přístupů a různého pojetí výuky ve sledovaných zemích, jimiž jsou Česko, USA a Velká Británie. Součástí práce je didaktický rozbor českých učebnic a pracovních sešitů zeměpisu pro 2. stupeň ZŠ a jejich následné porovnání s dostupnou zahraniční literaturou. Rozbor je primárně zaměřen na obsah učiva regionální geografie Ameriky. Důležitou částí práce je vymezení základních principů v kurikulárních dokumentech zemí, na které je práce soustředěna. Pro utvoření představy o reálné podobě výuky zeměpisu, bylo provedeno šetření na základě řízených rozhovorů formou polostrukturovaného interview s učiteli zeměpisu vybraných škol. | cze |
dc.format | 60 s. | |
dc.format | 60 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Amerika | cze |
dc.subject | regionální geografie | cze |
dc.subject | zeměpis | cze |
dc.subject | kurikulum | cze |
dc.subject | geografické standardy | cze |
dc.subject | 2. stupeň ZŠ | cze |
dc.subject | America | eng |
dc.subject | regional geography | eng |
dc.subject | geography | eng |
dc.subject | curriculum | eng |
dc.subject | geographic standards | eng |
dc.subject | lower secondary school | eng |
dc.title | Výuka regionální geografie Ameriky v českém a zahraničním prostředí na úrovni 2. stupně ZŠ | cze |
dc.title.alternative | The Teaching Regional Geography of America in Czech and Foreign Environment at Lower Secondary School | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 43706 | |
dc.description.abstract-translated | The main topic of this thesis is teaching regional geography of America in Czech and foreign environment at lower secondary school. The main objective is to elaborate an analysis of approaches and different concepts of teaching in the monitored countries, such as the Czech Republic, the USA and the United Kingdom. Part of the thesis is a didactical analysis of Czech textbooks and workbooks of geography for lower secondary school and their subsequent comparison with available foreign literature. The analysis is primarily focused on the content of the regional geography of America. An important part of the thesis is a definition of basic principles in the curriculum documents in chosen countries. In order to create ideas about the real form of geography teaching, a survey based on structured interviews was conducted in the form of a semi-structured interview with teachers of geography of selected schools. | eng |
dc.date.accepted | 2017-05-23 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Zu-AJu | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Dvořák, Jan | |