dc.contributor.advisor | Plachá, Veronika | |
dc.contributor.author | Dočekalová, Petra | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T12:06:41Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T12:06:41Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.date.submitted | 2017-04-25 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/33124 | |
dc.description.abstract | Práce se věnuje analýze pedagogického výzkumu zkušeností a zpětných reakcí dítěte s dětským autismem a jeho nejbližší rodiny na konkrétní metody rozvíjející řeč a komunikaci. Hlavním cílem je výše zmíněné popsání v časové posloupnosti a doplnění pokroků, kterých, díky těmto speciálně pedagogickým i nepedagogickým metodám, dítě dosáhlo. Práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část se zaměřuje na vymezení pojmu PAS a seznámení s příslušnými diagnózami. Druhá kapitola dále popisuje nejčastější projevy této poruchy, třetí představuje náhradní a doplňující systémy komunikace. Poslední dvě součásti teoretické části představují HANDLE Přístup a Strukturované učení.
Praktická část se věnuje samotnému pedagogickému výzkumu. Použity jsou metody pozorování, neformální rozhovor a analýza dokumentů. | cze |
dc.format | 61 | |
dc.format | 61 | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Alternativní a augmentativní komunikace | cze |
dc.subject | dětský autismus | cze |
dc.subject | HANDLE Přístup | cze |
dc.subject | komunikace | cze |
dc.subject | poruchy autistického spektra | cze |
dc.subject | Strukturovaná učení | cze |
dc.subject | VOKS | cze |
dc.subject | Alternative and augmentative communication | eng |
dc.subject | Autism Spectrum Disorder | eng |
dc.subject | communication | eng |
dc.subject | HANDLE Approach | eng |
dc.subject | infantile autism | eng |
dc.subject | Structured Teaching | eng |
dc.subject | VOKS | eng |
dc.title | Komunikace s dítětem s PAS (poruchou autistického spektra) | cze |
dc.title.alternative | The Communication with a child with ASD (autism spectrum disorder) | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 45261 | |
dc.description.abstract-translated | The thesis is devoted to the analysis of educational research experiences and feedback responses of a child with infantile autism and its close family members to specific methods of developing speech and communication. The main objective of this work is to describe all mentioned above in time sequence and to complete the progress which the child has reached based on this special education and non-education methods. The thesis has two parts, theoretical and practical. The first chapter of the theoretical part focuses on the definition of PAS and familiarisation with the relevant diagnosis. The second chapter also describes the most common symptoms of this disorder, the third chapter introduces alternative and complimentary systems of communication. The last two components of the theoretical part introduces HANDLE Approach and Structured Teaching.
The practical part is dedicated to the educational research itself. Method of observation, informal interviews and document analysis has been used. | eng |
dc.date.accepted | 2017-06-01 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Speciální pedagogika předškolního věku-učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Speciální pedagogika | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |