dc.contributor.advisor | Vítečková, Miluše | |
dc.contributor.author | Chvalkovská, Šárka | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T12:07:18Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T12:07:18Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.date.submitted | 2017-03-17 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/33172 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce si klade za cíl zjistit vliv výchovného prostředí mateřské školy na utváření dítěte ze sociálně znevýhodněného prostředí. Dále zjistit motivaci rodičů těchto dětí k docházce dítěte do mateřské školy a naplnění jejich očekávání. Teoretická část se věnuje tématům jako je sociální znevýhodnění, rodina, důvod vzniku sociálně patologických jevů i deprivace a význam mateřské školy v životě předškolního dítěte. V praktické části jsou prezentovány výsledky kvalitativního šetření, které je realizováno formou rozhovorů s rodiči těchto dětí a dále metodou pozorování chování dětí a jeho proměny v průběhu docházky do mateřské školy. | cze |
dc.format | 76 s. | |
dc.format | 76 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | sociální znevýhodnění | cze |
dc.subject | rodina | cze |
dc.subject | sociálně patologické jevy | cze |
dc.subject | deprivace | cze |
dc.subject | mateřská škola | cze |
dc.subject | socisocial disadvantage | eng |
dc.subject | family | eng |
dc.subject | socio-pathological phenomena | eng |
dc.subject | deprivation | eng |
dc.subject | kindergarten | eng |
dc.title | Dítě ze sociálně znevýhodněného prostředí v mateřské škole | cze |
dc.title.alternative | A child from socially disadvantaged backgrounds in nursery school | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 46559 | |
dc.description.abstract-translated | This bachelor thesis aims to determine effects of the educational environment of nursery school on the development of children from socially disadvantaged environment, to investigate motivation of parents of these children for their attendance at nursery school as well as fulfillment of their expectations. The theoretical part is devoted to themes as social disadvantage, family, reasons for emergence of socio-pathological phenomena and deprivation as well as importance of kindergarten in the life of a preschool child. In the practical part, results of the qualitative investigation are presented. This was realized in the form of interviews with parents of these children and further by observing the behavior of children and its changes in course of their kindergarten attendance. | eng |
dc.date.accepted | 2017-04-20 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |