dc.contributor.advisor | Lietavcová, Martina | |
dc.contributor.author | Burešová, Alena | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T12:07:30Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T12:07:30Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.date.submitted | 2017-07-11 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/33186 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce Výtvarné techniky v mateřské škole se zabývá otázkou využívání výtvarných technik podle regionálního rozdělení.
Práce je rozdělena na praktickou a teoretickou část. Teoretická část se zabývá vysvětlením důležitých pojmů souvisejících s předškolním vzděláváním dítěte. Jedná se například o výtvarné činnosti v kontextu s rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání nebo kapitolami zabývajícími se podrobněji výtvarnými technikami používanými v mateřských školách, jejich případným dělením, druhy, doporučením atd.
Náplní praktické části je průzkum věnovaný vyhodnocování za pomocí dotazníkového šetření, které je zaměřené na výtvarné techniky. Dotazník je směřovaný na dotazování pedagogů v mateřských školách z různých krajů České republiky. Dále dojde k ověřování, zda pedagogové v praxi používají tradiční osvědčené výtvarné techniky konkrétního kraje, nebo naopak moderní netradiční techniky, případně je inspirovat vlastní tvorbou, která je uvedena v příloze práce.
V závěru práce jsou shrnuty všechny zjištěné výsledky a vhodná doporučení. | cze |
dc.format | 79 s. | |
dc.format | 79 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | předškolní dítě | cze |
dc.subject | kresba | cze |
dc.subject | malba | cze |
dc.subject | tradiční a netradiční výtvarné techniky | cze |
dc.subject | pre-school child | eng |
dc.subject | drawing | eng |
dc.subject | painting | eng |
dc.subject | tradicional and non-traditional art techniques | eng |
dc.title | Výtvarné techniky v MŠ | cze |
dc.title.alternative | Art technic in the kindergarten | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 46648 | |
dc.description.abstract-translated | The bachelor thesis of the art technique in nursery school is concerned
with the question how to use the art techniques according to the various regions.
The thesis is devided into a theoretical and a practical part.
The theoretical part deals with the explanation of the important terms
in the area of pre-school child development. Such as the art activities
in the context of frame work educational programme for pre-school education
or the chapters concerning with the art techniques used in nursery schools
in more detail, their potential division types, recommendation etc.
The content of the practical part is the survey focusing on the evaluation using the questionnaire survey oriented on the art techniques. It is aimed
at the questioning of the teachers in nursery schools that is from different regions in the Czech Republic. I want to check whether the teachers use
in practice the traditional proved art techniques in a given region or,
on the contrary, the modern non-traditional techniques and possibly inspire them by my own creation, listed in the appendix.
In conclusion there are summarized the results and the suitable recommendations. | eng |
dc.date.accepted | 2017-08-21 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |