Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKouřilová, Jana
dc.contributor.authorČerná, Adéla
dc.date.accessioned2021-12-08T12:07:42Z
dc.date.available2021-12-08T12:07:42Z
dc.date.issued2017
dc.date.submitted2017-05-03
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/33198
dc.description.abstractBakalářská práce se zaměřuje na zjištění míry využití kresebné techniky jako orientační screeningové metody pro zachycení zvýšené míry úzkosti a úzkostnosti u dětí mladšího školního věku. Teoretická část práce definuje základní pojmy úzkostnosti, úzkosti a strachu. Pozornost se věnuje problematice úzkosti a úzkostnosti u dětí se specifikací na mladší školní věk. Dále se zajímá o využití dětské kresby jako součást diagnostického nástroje se zaměřením na kresbu lidské postavy. Poslední kapitola popisuje dle daných autorů znaky úzkosti, které budou sledovány v praktické části. Ve výzkumné části byla použita Škála na měření míry úzkosti a úzkostnosti, která sloužila k rozdělení respondentů do tří skupin. Cílem výzkumu bylo zjistit, jaké jsou rozdíly v Testu kresby lidské postavy u skupin respondentů s různou mírou úzkosti a úzkostnosti. Skupiny byly porovnány v Testu kresby lidské postavy podle předem definovaných znaků úzkosti. Výsledky práce by mohly podpořit kvantifikovatelnost znaků úzkosti a využití kresebných technik v oblasti psychodiagnostiky dětí.cze
dc.format73 s. (109 126 znaků)
dc.format73 s. (109 126 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectdětská kresbacze
dc.subjectkresba lidské postavycze
dc.subjectmladší školní věkcze
dc.subjectscreeningová metodacze
dc.subjectstrachcze
dc.subjectŠADcze
dc.subjectúzkostcze
dc.subjectúzkostnostcze
dc.subjectchildren's drawingseng
dc.subjecthuman body drawingeng
dc.subjectprimary schooleng
dc.subjectscreening methodeng
dc.subjectfeareng
dc.subjectTASeng
dc.subjectanxietyeng
dc.subjectanxiousnesseng
dc.titleSignály úzkosti v kresbě dětí mladšího školního věkucze
dc.title.alternativeSignals of anxiety in drawings of primary school childreneng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag46735
dc.description.abstract-translatedThis bachelor thesis deals with the extent of using drawing techniques as indicative screening method for detecting increased level of anxiety and anxiousness of primary school children. The basic terminology such as anxiousness, anxiety and fear are defined in the theoretical part. The thesis focuses on the issue of anxiety and anxiousness of children attending primary schools as well as on using children's drawings as a diagnostic tool with an orientation on human body drawing. Signs of anxiety are described from different point of view of several authors in the last chapter. These signs will be further examined in the practical part. A scale for measuring degree of anxiety and anxiousness was used in the practical part. This scale served as a tool for dividing respondents into three groups. The aim of the survey was to find out the differences in human body drawing tests among respondents of different degrees of anxiety. The groups were compared in these human body drawing tests according to specific defined signs of anxiety. The results of the thesis could support measurability of anxiety signs and usage of drawing techniques in the area of children psychodiagnosis.eng
dc.date.accepted2017-05-30
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePsychologiecze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programPsychologiecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeHynek, Jan


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam