dc.contributor.advisor | Svobodová, Eva | |
dc.contributor.author | Drátovská, Viktorie | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T12:08:16Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T12:08:16Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.date.submitted | 2017-03-23 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/33231 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá otázkou slušnosti z pohledu různých věkových generací. Cílem je zjistit, jaký mají pohled na slušnost různé skupiny a dále porovnávat názory mezi sebou. Také se snaží zjistit možné příčiny odlišnosti názorů. V teoretické části jsou obsaženy definice pojmů, které jsou spjaté s danou tématikou. Objevují se zde proto pojmy jako etika, morálka, etiketa, zdvořilost či deviantní chování. Praktická část byla realizována pomocí strukturovaných rozhovorů, které následně byly zpracovány kvantitativně, graficky pro lepší orientaci. V diskuzi jsou výsledky konfrontovány s vývojovou psychologií, kde jsou popsány možné příčiny, které vedly respondenty
k jejich odpovědím. Závěr práce obsahuje shrnutí obou částí. V přílohách se vyskytují odpovědi respondentů všech věkových skupin. | cze |
dc.format | 48 | |
dc.format | 48 | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | etika | cze |
dc.subject | etiketa | cze |
dc.subject | morálka | cze |
dc.subject | slušnost | cze |
dc.subject | ethics | eng |
dc.subject | etiquette | eng |
dc.subject | morality | eng |
dc.subject | politeness | eng |
dc.title | Slušnost z pohledu čtyř generací | cze |
dc.title.alternative | Politeness from point of view of four generations | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 46861 | |
dc.description.abstract-translated | Bachelor thesis deals with a view on politeness in different age groups. The purpose is to find out how different age generations look at politeness and then compare all opinions between themselves. Also tries to figure out possible reason of difference all opinions. Definitions of basic ideas as ethics, morality, etiquette, politeness or deviant behavior are explained in theoretical part. Practical part is realized through interviews which were utilized quantitatively and graphically for better orientation. In discuss are results of interview compared to development psychology, where can be found all possible causes which led participators to specific opinion. Conclusion of the thesis contains recapitulation of both parts. Attachment includes all specific answers
of different age generations. | eng |
dc.date.accepted | 2017-04-21 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |