Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorHošpesová, Alena
dc.contributor.authorVojtylová, Ivana
dc.date.accessioned2021-12-08T12:08:44Z
dc.date.available2021-12-08T12:08:44Z
dc.date.issued2017
dc.date.submitted2017-03-24
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/33255
dc.description.abstractPráce ukazuje možnosti rozvíjení předmatematické gramotnosti v institucionálním předškolním vzdělávání. Navrhuje vytváření přirozených situací v předškolním vzdělávání, ve kterých si děti tvoří základy matematických pojmů a procesů, které jsou východiskem pěstování matematické gramotnosti v pozdějším věku. Teoretická část pohlíží na předškolní dítě z pohledu jeho vývoje, zaměřena je především na rozvoj kognitivních činností a tělesných schopností dítěte. Další kapitola se věnuje předmatematické gramotnosti a jejím specifikům u dětí předškolního věku. V této části je také upozorňováno na důležitost při propojování RVP PV s pěstováním předmatematické gramotnosti. V praktické části je popsán akční výzkum, který byl zaměřený na identifikaci situací, které podporovaly vznik a obohacování předmatematické gramotnosti předškolních dětí v podmínkách MŠ. Tyto situace jsou v textu roztříděny podle toho, kterému matematickému procesu se konkrétně věnují. Ke každému z těchto procesů jsou připojeny náměty na činnosti, které mohou předmatematickou gramotnost dále rozvíjet.cze
dc.format60 s.
dc.format60 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectpředškolní věkcze
dc.subjectpředmatematická gramotnostcze
dc.subjectmetody pro pěstování předmatematické gramotnosticze
dc.subjectmatematické procesycze
dc.subjectpreschool ageeng
dc.subjectpre-mathematic literacyeng
dc.subjectmethods for the foster of pre-mathematic literacyeng
dc.subjectmathematical processeseng
dc.titlePěstování předmatematické gramotnosticze
dc.title.alternativeCultivation of pre-mathematical literacyeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag47094
dc.description.abstract-translatedThesis shows the possibilities of developing pre-mathematic literacy in institutional preschool education. The work suggests the creation of natural situations in preschool education, in which children create the basics of mathematical concepts and processes. These are the very starting point for the foster of numeracy at a latter age. The theoretical part perceives the preschool child in terms of its development. It is primarily focused on the advancement of cognitive activities and physical abilities of the child. Another chapter is devoted to the pre-mathematic literacy and its specifics in preschool children. Beside other things, this part draws attention to the importance of linking GEP PE and foster of pre-mathematic literacy. The practical part describes the action research, which was aimed at identification of situations that encourage the emergence and enrichment of pre-mathematic literacy of preschool children in kindergarten's conditions. These situations are categorized in the text accordingly to specific dedication of given mathematical process. For each of these processes, the practical part offers suggestions of activities that can further develop pre-mathematic literacy.eng
dc.date.accepted2017-04-21
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství pro mateřské školycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam