dc.contributor.advisor | Plachá, Veronika | |
dc.contributor.author | Matušková, Radka | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T12:12:11Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T12:12:11Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.date.submitted | 2017-03-27 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/33387 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce je zaměřena na pláč dětí předškolního věku, coby výraz některých emocí a prostředek komunikace s vnějším světem. Teoretická část představuje pláč jako jeden z negativních projevů emocí. Přibližuje jejich funkci, význam v životě a poukazuje na rozdílnost pláče mezi pohlavími. Práce poukazuje i na jeho fyziologický význam. Dále popisuje situace mající vliv na zdravý emoční vývoj. Nastíněny jsou i některé koncepty pracující s dětským pláčem, coby strategie v porozumění emocím předškolního dítěte a práce s nimi. V praktické části je prováděn kvalitativní výzkum hloubkovými rozhovory s matkami předškolních dětí. Z výzkumu vyplynuly výrazné rozdíly ve výchovných postojích matek a jejich přístupech k emocím dítěte. | cze |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Dětský pláč | cze |
dc.subject | předškolní věk | cze |
dc.subject | emoce | cze |
dc.subject | práce s emocemi | cze |
dc.subject | zdravý emoční vývoj | cze |
dc.subject | Children´s cry | eng |
dc.subject | preschool age | eng |
dc.subject | emotions | eng |
dc.subject | work with emotions | eng |
dc.subject | healthy emotional development | eng |
dc.title | Dětský pláč jako prostředek komunikace "Jak matky rozumějí emocím svého dítěte?" | cze |
dc.title.alternative | Children crying as a Mean of Communication | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 49096 | |
dc.description.abstract-translated | This bachelor´s work is about preschool children´s cry as an expression of some emotions and as a mean of communication with external world. Theoretical part represent cry as one of the negative show of emotions.It deals with their function, importance in life and it shows the difference of cry between the genders. The work also shows its physiological importance. It describes situations which can influence heathy emotional development.This work also deals with some concepts which work with children´s cry as a strategy for understanding preschool children´s emotions and how to work with them. In practical part the qualitative research is done by depth conversation with preschool children´s mothers. The research results shows that there are significant differences in attitude of mothers in case of upbringing their children and in ways of how they are aproaching the emotions of their child. | eng |
dc.date.accepted | 2017-04-19 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |