Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKučera, Tomáš
dc.contributor.authorPekařová, Alena
dc.date.accessioned2021-12-08T12:32:16Z
dc.date.available2021-12-08T12:32:16Z
dc.date.issued2016
dc.date.submitted2016-04-21
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/33676
dc.description.abstractTato práce se zabývá determinantami percepce krajiny u studentů gymnázií. V práci je percepce krajiny prezentována jako konstruktivní proces, který je determinován evolučně, ontogeneticky a také osobnostními a sociálními faktory. Žákovské miskoncepty jsou představeny jako přirozený projev procesu poznávání, je však nutné, aby učitele byli schopni existenci miskonceptů diagnostikovat a řešit. V předložené práci jsou představeny aspekty výuky, které se mohou podílet na rozvoji nejen kognitivní, ale také afektivní dimenze osobnosti a mohou tak směrovat postoje žáků k pozitivním hodnotám krajiny. Pozornost je zaměřena na současný stav výuky tématu krajina a na souvislost tohoto stavu s pojetím krajiny u studentů. Bylo zjištěno, že proměnné jako osobní postoje učitelů či vybrané aktivizující výukové metody mají souvislost s jistými postoji a kognitivními výsledky žáků.cze
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectkrajinacze
dc.subjectmiskonceptycze
dc.subjectpercepcecze
dc.subjectvýukacze
dc.subjectlandscapeeng
dc.subjectmisconceptioneng
dc.subjectperceptioneng
dc.subjecteducationeng
dc.titleDeterminanty percepce krajiny u studentů středních školcze
dc.title.alternativeDeterminants of landscape perception among high school studentseng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag40416
dc.description.abstract-translatedIn this thesis, we analyzed the perception of landscape during education. It is presented as constructive process determined by evolutionary aspects, ontegenesis, personal and social specificity. Students´ misconceptions of landscape are presented as natural process during knowledge integration, which has to be diagnosed and solved. Different aspect of education can affect students´personality toward the development of not only kognitive, but also affective dimensions. By this, students´ attidudes toward landscape can be steered. The attention is foccused on the student perception of present landscape and understanding ofexistence of landscape micsonceptions among students. Variables such as teachers´ personal attitudes or certain activation methods were found to be related to students´concept of the landscape. Fulfilling of educational goals by teachers was not found significant for students´landscape perception.eng
dc.date.accepted2016-05-24
dc.description.departmentPřírodovědecká fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství biologie pro střední školycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Přírodovědecká fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programBiologiecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeČinčera, Jan
dc.contributor.refereeDitrich, Tomáš


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam